۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۶۵۴۳۴۷
نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی:

رشد جامعه اسلامی مستلزم ارتقای فکری و عقیدتی نخبگان است

رشد جامعه اسلامی مستلزم ارتقای فکری و عقیدتی نخبگان است
امام‌جمعه بیرجند با اشاره به اهمیت ویژه نخبگان در ارتقای شئون مختلف جامعه، گفت: رشد جامعه اسلامی مستلزم ارتقای فکری، ایمانی و عقیدتی نخبگان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی و امام‌جمعه بیرجند، امروز در دیدار سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، با اشاره به اقدامات صورت گرفته درزمینهٔ نخبه پروری و حمایت از نخبگان در کشور، اظهار کرد: این موضوع که امروز نخبگان ما از اندیشه انقلابی برخوردار هستند بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه با اشاره به رسالت و الزامات انقلابی بودن، افزود: رهبر معظم انقلاب برای فعالان جبهه انقلاب به ویژه جوانان مؤمن انقلابی و نخبه مأموریت‌های انقلابی تعیین و تبیین کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی اضافه کرد: جوانان مؤمن انقلابی که حاملان اصلی رسالت‌های انقلاب اسلامی هستند، بعد از مجهز شدن به منظومه فکری انقلاب اسلامی، باید وارد عرصه اقدام و عمل در چارچوب این منظومه فکری شوند.

وی افزود: هم‌زمان با پیروزی انقلاب اسلامی دو جریان انقلاب و ضدانقلاب به طور متمایز در تقابل یکدیگر قرار گرفتند که با گذشت زمان و با تبیین معارف انقلاب و همچنین افشا شدن چهره حقیقی ضدانقلاب برای مردم، این جریان از صحنه حضور و مواجهه علنی در داخل کشور به کناری رفت و یا به خارج از کشور گریخت یا در پوشش نفاق، پنهان شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی خاطرنشان کرد: تجربه گام اول انقلاب به‌وضوح گویا است که در هر موقعیتی که با روحیه انقلابی، رفتار کردیم، پیروز شدیم و هر جا انقلابی نبودیم، عدم الفتح داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: ازاین‌رو رهبر حکیم انقلاب اسلامی از سال ۱۳۹۰ با درک موقعیت حساس کشور و صفحه‌آرایی دشمن و نیاز مضاعف کشور برای گذر از این مشکلات با نیروی مؤمنان انقلابی و با احساس کم‌توجهی به نیروهای انقلابی در دیدگاه برخی از مسؤولان، به پررنگ کردن گفتمان انقلابی و تقویت جریان‌های انقلابی پرداخته و بر اهمیت روحیه انقلابی‌گری تأکید ورزیدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی اضافه کرد: اما وصف انقلابی از تعابیری است که اگر تعریف درست و جامعی از آن ارائه نشود، ممکن است کج‌فهمی‌ها و التقاطاتی را در خود ایجاد کند.

وی با بیان اینکه در بیانات امامین انقلاب، ویژگی‌های مؤمن انقلابی به دو دسته باورها و شناخت‌های مؤمن انقلابی و رفتارها و کُنش‌های مؤمن انقلابی تقسیم می‌شود، افزود: بهترین منبع برای یافتن تعریف صحیح، مراجعه به بیانات حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظّم انقلاب اسلامی است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات