۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۶۵۳۸۶۴
استاد حوزه علمیه:

مجلس یازدهم برای چله دوم انقلاب ریل‌گذاری کند

مجلس یازدهم برای چله دوم انقلاب ریل‌گذاری کند
استاد حوزه علمیه گفت: مجلس یازدهم اولین مجلس چله دوم و گام دوم انقلاب اسلامی است و عملکرد این مجلس می‌تواند سنگ بنای مجالس دیگر در گام دوم باشد.

حجت‌الاسلام محمد اسدی، استاد حوزه علمیه خراسان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، با اشاره به گشایش مجلس یازدهم به تبیین ویژگی‌های مجلس تراز انقلابی اسلامی و کارآمد پرداخت.

وی افزود: چهارشنبه، هفتم خرداد ۱۳۹۹ یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی گشایش یافت، بدون تردید از این مجلس با توجه به ویژگی‌ها و خصایص آن انتظارت بیشتری می‌رود؛ ازاین‌رو توجه به پیام‌های امام راحل و امام حاضر در مورد مجالس، آئین‌های شفاف از انتظارات مشترک امامین انقلاب و مردم انقلابی ایران است.

حجت‌الاسلام اسدی با اشاره به ویژگی‌های مجلس یازدهم، اظهار کرد: مجلس یازدهم را می‌توان با ویژگی‌های خاص خود، مجلسی مهم با رسالت‌ها و مأموریت‌های اساسی نامید.

وی ادامه داد: از افتتاحیه مجلس اول در ۷ خرداد ۱۳۵۹ تا افتتاحیه مجلس یازدهم در ۷ خرداد ۱۳۹۹؛ دقیقاً چهل سال می‌گذرد. درواقع افتتاحیه این مجلس آئین جشن چهل‌سالگی نماد مردم‌سالاری نظام اسلامی نیز هست.

حجت‌الاسلام اسدی خاطرنشان کرد: طبیعی است چهل‌سالگی سمبل پختگی و بلوغ و عقلانیت و رشد همه‌جانبه افراد و نهادها است؛ لذا انتظار مواجهات منطقی و پخته و معقولانه از این مجلس بیشتر است.

وی تصریح کرد: مجلس یازدهم اولین مجلس چله دوم انقلاب و گام دوم انقلاب اسلامی نیز هست؛ از این جهت سمت و سوها و جهت‌گیری‌ها و رویکردها و عملکرد این مجلس می‌تواند سنگ بنای مجالس دیگر در گام دوم انقلاب و الگویی برای مجالس شانزدهم تا بیست و چهارم باشد.

حجت‌الاسلام اسدی اظهار کرد: این مجلس اولین مجلس قرن جدید شمسی (قرن پانزدهم شمسی) نیز هست. قرن پانزدهم شمسی باید قرن تحقق کامل آرمان‌ها و آرزوهای ملت مسلمان ایران در تحقق دولت اسلامی و جامعه اسلامی و تمدن اسلامی باشد و در این مسیر مجلس شورا به‌عنوان نماینده مردم و نمایانندهٔ آرمان‌های انقلابی ملت در این قرن، نقش بنیان‌گذاری و اساسی را ایفا کند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۴ مدت تعیین‌شده برای چشم‌انداز جمهوری اسلامی پایان می‌یابد. طبیعتاً تا قبل از سال مزبور و بر مبنای تجربه‌های موفق و ناموفق در تقنین و اجرا و بر اساس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در ۵۰ سال آینده و اولین برنامه آن در این مجلس بررسی و تهیه و تصویب شود؛ لذا مجلس یازدهم در این بازه زمانی چهارساله، رسالتی مهم در ریل‌گذاری مناسب برای حرکت کشور در ۵۰ ساله آینده دارد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات