۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۶۵۴۸۴۹

نقشه‌یابی مسیر مرگ تا قیامت در اثر جدید حاج آقا مجتبی تهرانی

نقشه‌یابی مسیر مرگ تا قیامت در اثر جدید حاج آقا مجتبی تهرانی
آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی(ره)طی سلسله مباحثی نقش اعمال از مرگ تا قیامت، سیر حرکت انسان از زمان تکلیف را مورد بررسی قرارداده این مباحث در چند جلد به چاپ رسیده است.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، با مرگ، فرصت رشد و کمال انسان به پایان می‌رسد و بعد از عبور از نشئه دنیا به عالم آخرت، نوبت برداشت، حاصل اعمالی است که در دنیا آن‌ها را کِشته است.

اولین ظهور و بروز اعمال و ملکات نفسانی، در عالم برزخ نمود پیدا می‌کند و سپس نوبت به موقف قیامت می‌رسد. ورود از برزخ به قیامت خود موقفی سخت و هولناک است. متقین و مجرمین هرکدام احوالی خاص در قیامت دارند. اعمال انسان است که صورت واقعی او را در قیامت می‌سازد.

از مواقف دیگر قیامت هنگامه حسابرسی اعمال است. سپس نوبت میزان می‌رسد؛ یعنی برای همه اعمال قالبیه و قلبیه، بیرونی و درونی، جوارحی و جوانحی انسان، میزان وجود دارد. مرحله بعدی عبور از صراط است که همه بی‌استثنا باید آن را طی کنند و از سخت‌ترین عقبات قیامت است. گروه‌بندی انسان‌ها، صحیفه عمل، عقبات قیامت، شفاعت و بالاخره بهشت و جهنم ادامه مسیری است که عاقبت انسان‌ها را مشخص می‌کند.

حضرت آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی (ره) طی سلسله مباحثی عالمانه با عنوان نقش اعمال از مرگ تا قیامت، سیر حرکت انسان از زمان تکلیف تا انتها را مورد کنکاش قرار داده که این بررسی در نوع خود کم‌نظیر است.

موسسه پژوهشی فرهنگی مصابیح الهدی مجموعه این مباحث حضرت استاد را در قالب چند مجلد در اختیار طالبان معارف اسلامی قرار داده است. بخش اول مجموعه فوق با عنوان کلی «نقش اعمال از مرگ تا قیامت» شامل چهار جلد با عناوین: ۱ـ ثبت و ضبط اعمال ۲ـ مرگ، تولدی دیگر ۳ـ هنگامه مرگ ۴ـ برزخ به زیور چاپ آراسته شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

بخش‌های بعدی نیز در حال آماده‌سازی است و به‌زودی در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت./826/د102/ف

منبع: فارس
ارسال نظرات