۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۶۵۴۸۹۹
مدیر حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت شناسایی و احیای موقوفات حوزه علمیه

ضرورت شناسایی و احیای موقوفات حوزه علمیه
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که موقوفات منابع پایدار مناسبی برای حوزه های علمیه است،گفت: باید تلاش کرد تا زمینه احیای این موقوفات در سطح استان فراهم شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه بررسی موقوفات و منابع پایدار حوزه علمیه استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با بیان این که موقوفات منابع پایدار مناسبی برای حوزه های علمیه است، گفت: باید تلاش کرد تا زمینه احیای این موقوفات در سطح استان فراهم شود.
 
وی با اشاره به این که متأسفانه بسیاری از موقوفات حوزه‌های علمیه در طول تاریخ به دلایل مختلف به فراموشی سپرده شده است، بیان داشت: در صورت احیای این موقوفات بسیاری از مشکلات مدارس علمیه رفع خواهد شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که برای احیاء موقوفات نیازمند همکاری و مساعدت سایر بخش ها هستیم، ادامه داد: باید موانع پیش روی این مسأله برطرف شود.
 
وی موقوفات را پشتوانه مناسبی برای حوزه های علمیه معرفی کرد و گفت: در حال تقویت و حمایت از مراکز حوزوی یک مسأله مهم است که با احیای موقوفات می توان به این مسأله مهم دست پیدا کرد.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تلاش‌های صورت گرفته برای احیای موقوفات مدارس علمیه استان در طول سال‌های اخیر، افزود: امیدواریم این تلاش‌ها با قدرت بیشتری دنبال شود تا شاهد احیای موقوفات مدارس علمیه باشیم.
 
حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیرکل اوقاف مازندران در نیز در این جلسه از وجود ۷۲۴ عالم واقف در استان خبر داد و گفت: مازندران بیشترین واقف عالم را در سطح کشور دارد.

وی با بیان این که ۱۳۵موقوفه مربوط به حوزه‌های علمیه در سطح شهرستان‌های مازندران داریم، افزود: این موقوفات منفعتی یا انتفاعی هستند که از این تعداد ۴۸ موقوفه انتفاعی هستند.

مدیرکل اوقاف مازندران با بیان این که با احیای موقوفات حوزه علمیه بسیاری از مشکلات این مراکز مهم دینی رفع خواهد شد، ادامه داد: همه توان خود را در جهت شناسایی و احیاء موقوفات مربوط به مدارس علمیه استان به کار خواهیم گرفت./950/پ203/ق
افشین ایمانی
ارسال نظرات