۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۶۵۴۹۳۴

تلاش های گسترده حماس برای مقابله با طرح «معامله قرن»

تلاش های گسترده حماس برای مقابله با طرح «معامله قرن»
مشاور رسانه ای رییس دفتر سیاسی حماس گفت: دشمن صهیونیستی هم اکنون در تلاش برای نابودی مساله فلسطین و ورود به منطقه از رهگذر عادی سازی روابط است.
به گزارش خبرگزاری رسا، «طاهر النونو» مشاور رسانه ای رییس دفتر سیاسی حماس، در برنامه «اینجا فلسطین است» که از شبکه ماهواره ای الاقصی پخش می شد، اظهار داشت: اسماعیل هنیه پیام هایی برای سران و رهبران بیش از 40 کشور اسلامی و عربی ارسال کرده است.
النونو اظهار داشت که کاملا روشن است طرح های دشمن صهیونیستی از سرزمین فلسطین فراتر رفته و این رژیم اکنون چشم به کل منطقه دوخته و اهداف توسعه طلبانه آن سراسر منطقه را شامل خواهد شد.
وی به تشریح گوشه ای از تلاش های هنیه در عرصه های مختلف برای مقابله با طرح های دشمن صهیونیستی به ویژه طرح الحاق کرانه باختری پرداخت و گفت هنیه در اولین مرحله در عرصه داخلی تماس ها و گفتگوهای گسترده ای با رهبران تمامی گروه ها و جریان های ملی و اسلامی فلسطینی داشته است تا بتواند یک طرح ملی منسجم را با مشارکت تمامی فلسطینیان جهت مقابله با طرح الحاق کرانه باختری و به شکست کشاندن آن و متحد ساختن جبهه داخلی برای مقابله با معامله قرن ارائه دهد.
طاهر النونو خاطر نشان کرد که دومین گام وحدت بخشی به موضع عربی و دعوت از کشورهای اسلامی و عربی برای مقابله با طرح های رژیم صهیونیستی تحت حمایت آمریکا بوده است.
النونو تاکید کرد که راهکارهای هنیه بخشی از تحرکات رهبران حماس بوده و این جنبش هرگز در برابر توطئه های علیه فلسطین ساکت نمی نشیند.
وی تصریح کرد که هنیه در پیام های خود بر وحدت موضع و رویه ملت فلسطین تاکید کرده است.
مشاور رسانه ای هنیه تصریح کرد که فلسطینیان بر مخالفت با معامله قرن اجماع و اتفاق نظر دارند و کشورهای اسلامی و عربی هم باید از ملت فلسطین در این راستا حمایت کند.
طاهر النونو اظهار داشت که کشورهای اسلامی و عربی نباید به صرف محکومیت و اظهارنظر بسنده کنند، بلکه باید موضعی قاطع و قوی در این زمینه اتخاذ کرده و به مسئولیت های خود در قبال مساله فلسطین عمل کنند.
النونو عنوان کرد که اگر جلوی الحاق کرانه باختری گرفته نشود، سرزمین فلسطین و حقوق ملت های عربی نیز به دنبال آن از دست خواهد رفت.
وی تصریح کرد که تلاش های سیاسی هنیه ادامه خواهد داشت و صرفا در حد پیام هایی که برای سران و رهبران برخی کشورها فرستاده، نخواهد بود و حماس یک طرح عملی واضح و روشن برای ممانعت از اجرای طرح الحاق کرانه باختری دارد.
طاهر النونو تاکید کرد که قبل از شیوع ویروس کرونا، هنیه دیدارها و گفتگوهای گسترده ای با کشورها و نهادهای بین المللی مختلف در منطقه و تمامی طرف های ذی ربط داشت و به آن ها نسبت به خطرات وضعیت کنونی هشدار داده و تاکید کرده بود که ملت فلسطین هرگز اجازه پیشبرد و اجرای طرح های آمریکایی اسرائیلی را نخواهد داد.
وی تشریح کرد که مساله فلسطین یک مساله جامع است و اگر اختلافات کنار گذاشته شود و این مساله در اولویت قرار گیرد، می تواند به وحدت و یکپارچگی سراسر امت منجر شود.
نامه هنیه به رهبران ۴۰ کشور جهان
همچنین رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در نامه‌‌های جداگانه‌ای به رهبران ۴۰ کشور نسبت به تلاش رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه‌ باختری به فلسطین اشغالی هشدار داد و خواستار تحرک فوری برای توقف اجرای این طرح اسرائیلی شد.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی فلسطین، اسماعیل هنیه از رهبران کشورهای عربی اسلامی خواست نشستی در سطح سران در حمایت از موضع یکپارچه فلسطینی‌ها در مخالفت با طرح الحاق و یهودی‌سازی کرانه باختری و قدس برگزار کنند.
رهبر حماس تهدید کرد که ملت فلسطین در قبال تعدی‌ها و تجاوزات رژیم صهیونیستی بیکار نخواهد نشست و تروریسم اسرائیلی را با مقاومت فراگیر پاسخ خواهد داد.
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴
درست در همان روزهایی که اعراب با انگلستان در موضوع استقلال مشغول مذاکره بودند، متفقین در میان خودشان برای تقسیم میراث دولت عثمانی، یعنی کشور عربی، مذاکرات مخفیانه ای انجام می دادند. رفته رفته، پرده از روی توطئه های استعماری متفقین، در مورد تقسیم سرزمین های عربی بالا رفت و نقشه هایی که با وعده های انگلستان به اعراب، در تناقض بود کشف گردید. قبل از همه، قرارداد سایکس_پیکو کشف شد. این قرارداد بین انگلستان و فرانسه در 26 مه 1916 منعقد شد و دولت روسیه تزاری هم آن را امضا نمود. طبق این قرارداد، کشورهای عربی که از دولت عثمانی جدا شده بود، بین دو دولت فرانسه و انگلیس تقسیم گردید، نقشه طوری تنظیم شده بود که نگذارند این منطقه تحت یک قدرت و زیر یک پرچم درآید که مبادا روزی موی دماغ استعمارگران شود! به مقتضای این تصمیم قرار شد فلسطین، غیر از دو بندر حَیفا و عَکا که سهم انگلیس بود، تحت سلطه ¬ی یک اداره ¬ی بین المللی در آید...
«جنگ جهانی اول شروع شد و دامنه ¬ی آن به حدود فلسطین رسید. یکی از رهبران حزب صهیونیسم به نام هربرت ساموئل یادداشتی به اعضای کابینه ی انگلستان و نمایندگان مجلس عوام آن کشور عرضه داشت و پیشنهاد نمود که دولتی یهودی تحت نظارت انگلستان در فلسطین به وجود آید و بین سه تا چهار میلیون نفر یهودی پراکنده در اروپا به آنجا روند و بدین ترتیب انگلستان یک حکومت دست نشانده و حافظ منافع خود را در کنار مصر و کانال سوئز ایجاد کرده و نقطه ¬ی حساسی را در دست خواهد داشت. جمعی از رهبران یهود و در رأس آن ¬ها دکتر وایزمن، در مورد تشکیل این دولت، با مقامات مربوط انگلیسی مشغول مذاکره شدند و از طرفی برای جلب موافقت فرانسه و آمریکا فعالیت های زیادی صورت گرفت. پس از جلب موافقت آن دو کشور، بالفور وزیر خارجه ی انگلیس رسماً قول تشکیل دولت یهودی را به آن ها داد ! ...»
0
0