۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۶۵۴۹۶۴

فرصت‌های طلایی پیشرفت پیش‌روی مجلس و دولت

فرصت‌های طلایی پیشرفت پیش‌روی مجلس و دولت
موقعیت داخلی و خارجی جمهوری اسلامی ایران برای عزیمت به نقطه تحول آرمانی نیازمند تحقق اصول راهبردی است که تداوم بخش حیات با نشاط انقلاب اسلامی خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری رسا، امروز کشور در دهه پنجم حیات طیبه انقلاب اسلامی در نقطه جهش آرمانی قرار دارد و با توجه به بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی آن را به عنوان منشور اجرایی پیشرفت و عدالت همه جانبه منتشر و ابلاغ کردند باید برای کاربردی کردن محور‌های آن برنامه عملیاتی توسط قوای سه گانه کشور ارائه شود.
 
نکته اساسی و مهم در اجرای این راهبرد توجه به مولفه‌های اثربخش و مقوم اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است که باید با اتکا به ظرفیت‌های داخلی و بومی سازی الگو‌های پیشرفت برای کاربست دقیق آن‌ها اهتمام ورزید.
 
امروز در مواجهه با دشمن خیره سر و بدعهدی، چون مظهر استکبار قرار داریم که با زیر پا گذاشتن تمامی اصول و قواعد شناخته شده بین‌المللی حقوق اساسی ما را در بهره مندی از ظرفیت‌های جهانی تهدید می‌کند و ما باید با حفظ اتحاد و انسجام درونی حول محور‌های اساسی انقلاب که قانون اساسی، ولایت فقیه و آرمان‌های جاودان امام راحل عظیم الشان است، تمامی تهدیدات را به فرصت‌های پیشتاز در مسیر بالندگی و پیشرفت تبدیل کنیم و این مهم در سایه اعتقاد و ایمان قوی به حبل المتین انقلاب یعنی ولایت فقیه امکانپذیر خواهد بود.
 
امسال و در سال جهش تولید که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نامگذاری شد و هدف مهم آن قوی کردن بنیه اقتصادی کشور در برابر تکانه‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه استکبار است، باید با یاری جستن از ظرفیت‌های بی‌شمار داخلی و هم افزایی توان‌ها در جهت رفع گره‌های کور تولیدات داخلی جهش تولید را عملیاتی و به نقطه رهایی کشور از هرگونه وابستگی تبدیل کنیم.
 
حال با توجه به شکل گیری مجلس انقلابی یازدهم و نقش تاثیرگذار آن در بسترسازی برای تحول آرمانی، می‌طلبد نقشه راه عملی در بهره‌گیری از ظرفیت‌های بی پایان استعداد‌های شگرف بومی و نیز جوانان نخبه و با اراده کشور تدوین و اجرایی شود.
 
نکته درخور و حائز اهمیت در این روند اجتناب از شتاب‌زدگی و عبور از احساسات زودگذر برای تامین مصالح پایدار انقلاب است که باید علاوه بر شناسایی ظرفیت‌های بی بدیل انقلابی بر اساس نیاز‌های نوبه نوی آینده نظام و چالش‌های پیش روی کشورمان در این زمینه گام برداشت.
 
پر واضح است دشمنان غدار انقلاب به سرکردگی آمریکا در صدد مانع تراشی بیشتر بر سر راه بهره‌گیری کشورمان از منافع بین‌المللی و حقوق متعارف در سیاست خارجی هستند و از این رو فعال کردن خط دیپلماسی انقلابی و پرهیز از هرگونه انفعال و وادادگی می‌تواند تامین کننده منافع ملی و شکست نقشه‌های استکباری باشد مانند آنچه اخیرا در صدور دیپلماسی انرژی به ونزوئلا و عبور از خط تحریم‌های ناجوانمردانه برای ما رقم خورده و بی اثر بودن تهدیدات دشمنان را به اثبات رسانده است.
 
نمایندگان مجلس در روند شتاب بخشی به طرح‌های پیشرفت و بالندگی کشور باید در عرصه اقتصاد‌ی نیز با گشاده دستی وارد عمل شوند و با حذف مقررات زائد و دست و پاگیر اداری مقابل سرمایه گذاران و کارآفرینان و حمایت عملی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه و تقویت سامانه‌های اقتصادملی و پیشران‌های فعال در این بخش، جهش تولید، رونق بازار و گشایش‌های اقتصادی را عملیاتی کنند.
 
از سوی دیگر دولت دوازدهم نیز در فرصت باقیمانده عمرش باید با تغییر ریل حرکت خود به مسیر اراده و خواست ملت در تشکیل مجلس انقلابی برگردد و با همگرایی کامل با نمایندگان مجلس یازدهم فرصت‌های طلایی پیشرفت را از ملت و کشور سلب نکند تا در امتزاج سیاست پیش فعالی خدمت رسانی با واقع‌گرایی انقلابی تحول اساسی در دست یابی به قله‌های آرمانی پدید آید. (انشاالله)/د102/ف

عقیل امامی
افشین ایمانی
ارسال نظرات