۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۶۵۵۱۷۶

چند خبر کوتاه از بازار نشر

چند خبر کوتاه از بازار نشر
پایان طولانی‌ترین رمان ایرانی، انتشار خاطرات مادر شهید ژاپنی، فراخوان بزرگ لشگر فرشتگان و رونمایی کتاب «روزنامه‌نگاری بدون درد و خونریزی»از خبرهای مهم بازار نشر است.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، پایان طولانی‌ترین رمان ایرانی، انتشار خاطرات مادر شهید ژاپنی، فراخوان بزرگ لشگر فرشتگان و انتشار خاطرات منتخب هیئت داوران از خبرهای مهم بازار نشر است.

پایان طولانی‌ترین رمان ایرانی

انتشارات سوره مهر جلد دوازدهم جاده جنگ، نوشته منصور انوری را منتشر کرد و به این ترتیب طولانی‌ترین رمان ایرانی و برندۀ جوایز ادبی جلال و کتاب سال به پایان رسید.

منصور انوری: من هر موضوعی که در راستای اهدافم باشد، می‌نویسم چه سفارشی و چه غیر سفارشی اما جادۀ جنگ سفارشی نبود. از آن جا که هر انقلابی رمان مخصوص خودش را دارد و برای همۀ انقلاب‌ها بدون استثنا رمان نوشته شده است من هم منتظر بودم که خبر نوشتن #رمان_انقلاب_اسلامی را بشنوم اما وقتی دیدم خبری نشد شروع به نوشتن این رمان کردم.

برای نوشتن این کتاب و کتاب‌های دیگرم با سختی‌های زیادی روبه‌رو هستم، چون عمدتاً از تاریخ و بر بستر تاریخ داستان‌هایم را می‌نویسم. برای نوشتن جادۀ جنگ از آرشیو آستان قدس استفادۀ زیادی کردم و البته پای صحبت آدم‌هایی نشستم که روزهای اولیۀ حملۀ متفقین را به چشم خودشان دیده‌اند. دربارۀ جنگ جهانی دوم در همین کتاب حرف‌هایی زده شد که هنوز در جایی مکتوب نشده است

خاطرات یگانه مادر شهید ژاپنی موضوع تازه‌ترین اثر حمید حسام

کتاب مهاجر سرزمین آفتاب، نوشته حمید حسام که روایت خاطرات کونیکو یامامورا است به زودی منتشر می‌شود.

یامامورا تنها مادر شهید است که اصالتی ژاپنی دارد و فرزند شهیدش جوان نوزده ساله‌ای بود که هم در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های زیادی داشت و هم در زمان جنگ تحمیلی با وجود سن کم، راهی جبهه‌ها شد تا از اسلام و ایران دفاع کند.

یامامورا که پس از ازدواج با یک ایرانی مسلمان و مهاجرت به ایران اسم سبا با الهام از قرآن را برای خود برمی‌گزیند، با دقتی بی‌نظیر و زبانی ساده و شیوا خاطرات خود را از کودکی تا حال بیان می‌کند. هرچند که سال‌ها قبل در کشور ژاپن و در خانواده‌ای بودایی مذهب متولد شده و تا بیست‌ویک سالگی تحت آموزه‌های بودایی بوده، اما ازدواج با یک جوان مسلمان ایرانی مسیر زندگی‌اش را تغییر داده و آنقدر روحیات انقلابی و اسلامی‌اش را تقویت کرده که فرزند نوزده ساله‌اش در جبهه‌های جنگ تحمیلی ایران به شهادت رسیده است.

فراخوان بزرگ لشگر فرشتگان منتشر شد

انتشارات تلاوت آرامش وابسته به مؤسسه فرهنگی هنری خیبر، به‌عنوان ناشر تخصصی حوزه زن، خانواده، حجاب و سبک زندگی، با مشارکت مجمع ناشران انقلاب اسلامی اقدام به گردآوری و ثبت خاطرات روزهای کرونایی دختران و بانوان کشورمان در ۵ محور زیر کرده است:

1 . خاطرات زنان تطهیرکننده اموات کرونایی

2 . خاطرات زنان کادر درمان و اورژانس

3 . خاطرات زنان جهادگر در تولید و توزیع ملزومات و مواد ضدعفونی‌کننده

4 . خاطرات زنان خانه‌دار در حفظ نشاط و آرامش خانوادگی  

5 . خاطرات مادران جهادگران کادر درمان و اورژانس

علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه، خاطره‌نگاره‌های خود را به‌صورت مکتوب یا فایل صوتی به @l_fereshtegan در یکی از پیام‌رسان‌های «بله»، «سروش»، «ایتا»، یا به شماره ۰۹۱۹۰۳۳۰۱۵۹ در «واتس آپ» یا به نشانی ایمیل fereshtegan99@chmail.ir   ارسال کنند.

مراسم رونمایی کتاب «روزنامه‌نگاری بدون درد و خونریزی» 

مراسم رونمایی کتاب «روزنامه‌نگاری بدون درد و خونریزی» نوشته محمد دلاوری با حضور چهره‌هایی چون حمیدرضا مقدم‌فر، سیدنظام‌الدین موسوی، حسن خجسته، محمد عطریانفر، محمدحسین صفارهرندی، محمد قوچانی، عباس عبدی و مهدی فضائلی  یکشنبه ۲۵ خرداد، ساعت ۱۴ در خبرگزاری فارس برگزار می شود./925/ت303/ق

ارسال نظرات