۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۶۵۵۲۳۰
معاون تهذیب حوزه‌های علمیه خبر داد؛

برگزاری غیر حضوری مسابقه خطبه فدکیه در ۱۲ تیرماه

برگزاری غیر حضوری مسابقه خطبه فدکیه در ۱۲ تیرماه
حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: به دلیل بروز بیماری کرونا برگزاری مسابقه به تعویق افتاد و قرار بر آن شد تا دوازدهم تیر ماه به صورت غیر حضوری این مسابقه برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین حمید ملکی معاون تهذیب حوزه های علمیه پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقه خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) اظهار داشت: به دلیل استقبال و اهمیت این مسأله بر آن شدیم که به دنبال برگزاری این مسابقه در سال ۹۸، در سال ۹۹ نیز این مسابقه انجام شود.

وی به استقبال گسترده طلاب و خانواده آنها از این مسابقه اشاره کرد و گفت: استقبال مطلوبی از سوی طلاب و خانواده های آنان نسبت به شرکت در این مسابقه اتفاق افتاده است به طوری که 15000 هزار نفر برای شرکت در این مسابقه ثبت نام کرده‌اند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه ادامه داد: به دلیل بروز بیماری کرونا برگزاری مسابقه به تعویق افتاد و قرار بر آن شد تا دوازدهم تیر ماه به صورت غیر حضوری این مسابقه برگزار شود.

وی به اهمیت و حمایت مراجع عظام تقلید از این رویداد علمی معرفتی اشاره کرد و گفت: زمانی که با مراجع عظام تقلید بحث برگزاری مسابقه خطبه فدکیه مطرح شد آن بزرگواران افزون بر تشویق به برگزاری آن حمایت خود را نیز اعلام کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی افراد اظهار داشت: از میان شرکت کنندگان در این مسابقه ۲۷۰ نفر به عنوان برندگان مسابقه معرفی می‌شوند و از آنان طی مراسمی تقدیر به عمل آمده و جوایز نفیسی به آنان اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت خطبه فدکیه گفت: مومنین باید در حفظ این خطبه کوشا باشند چراکه ائمه فرزندان خود را به حفظ این خطبه تشویق می کردند.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی خاطر نشان کرد: در زمینه حضوری و غیرحضوری برگزار شدن مسابقه خطبه فدکیه بعد از استعلام نظرات افراد شرکت کننده تصمیم بر آن شد که این مسابقه به صورت مجازی برگزار شود.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقه به صورت مجازی و مشکلات خاص خود را دارد و با همکاری مرکز خدمات حوزه علمیه این مسابقه به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد. در برگزاری این مسابقه حوزه علمیه خواهران، جامعه الزهرا، حوزه علمیه خراسان و حوزه علمیه اصفهان؛ حوزه علمیه قم را یاری کرده اند./979/پ202/ف

هادی شاملو
ارسال نظرات