۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۶۵۵۲۳۴
نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی:

عدل اسلامی تنها نسخه رهایی‌بخش بشریت از چنگال استکبار است

عدل اسلامی تنها نسخه رهایی‌بخش بشریت از چنگال استکبار است
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی گفت: در حالی‌که اکنون آتش بی‌عدالتی جهان را می‌سوزاند، عدل اسلامی تنها نسخه شفابخش بشریت از چنگال این بی‌عدالتی استکبار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی و امام‌جمعه بیرجند، امروز در نشست با استاندار و ائمه جمعه استان، با اشاره به ظلم و فساد روزافزون جبهه استکبار در عالم، اظهار کرد: اکنون جهان در آتش بی‌عدالتی می‌سوزد؛ به‌گونه‌ای که دنیای فعلی مثل بمب انفجاری در آستانه خطرهای عظیم و جبران‌ناپذیر است.

وی افزود: در این راستا و در بین مکاتب مختلف چه آن‌هایی که به‌عنوان مکتب‌های مادی و مسلک‌های زمینی حرف می‌زنند و چه آن‌هایی که به‌عنوان ادیان و مذاهب حرف می‌زنند، تنها مکتبی که مستند بوده و در تاریخ و در اسناد اتکای کامل به عدل دارد اسلام اهل‌بیت (ع) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی گفت: بر این اساس در حالی‌که اکنون آتش بی‌عدالتی جهان را می‌سوزاند و ما هم از آن متأثر شده‌ایم؛ اما از نظر تجزیه مبنایی با آن‌ها فرق داریم؛ زیرا آن‌ها چه در مسلک‌ها و مکتب‌ها و چه در ادیان و مذاهب بی‌عدالتی را در سیستم پذیرفته‌اند و کارشان از مبنا خراب است؛ اما مشکل ما مشکل در انجام و اجرا است.

وی ادامه داد: به این دلیل که ما از نظر اصل عقیده و مبنا، این اصل را در تکوین و تشریع پذیرفته‌ایم که «بالعدل قامت السموات و الارض»؛ یعنی آسمان‌ها و زمین هم با همان اعتدال و عدالت و میزان بودن سر پا هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی گفت: این اصل در طبیعت، صنعت، اخلاق، فرهنگ، اقتصاد و در همه شؤون هست و به همین دلیل هر جا نظام عدل به هم خورد ساقط است.

به گفته وی در واقع «إِنَّ اللَّهَ یأْمُرُ بِالْعَدْلِ» تنها یک مسأله تشریعی نیست بلکه امر تکوینی و تشریعی خدای متعال بر عدل بوده و حرکت اجرام، کره زمین، خورشید و ... بر اساس عدل است و قوام این ساختمان بر عدل استوار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی افزود: در همه شؤون و بخش‌ها از جمله فرهنگ، سیاست و ... اگر عدل به هم بخورد، آن بخش سقوط می‌کند و در این راستا تنها مکتبی که در دنیا حرف برای گفتن دارد اسلام اهل‌بیت (ع) با مدعیانی است که خود را شیعه می‌دانند؛ منتها اگر عُرضه عمل داشته باشیم.

وی با بیان اینکه عدل از اصول پنج‌گانه عقیدتی ما است، اضافه کرد: هر انسانی در دیدگاه این مکتب باید عادل باشد والا ساقط است، همه باید عادل باشند و انتظار ما هم برای ظهور حضرت مهدی (عج) بر اساس اجرای عدل است؛ زیرا آنچه به هستی قوام می‌دهد عدل است خواهد داد؛ والا فلسفه هستی باطل است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی گفت: امروز دنیا در این بن‌بست در حال انفجار است، بر این اساس شما باید حرفتان را در اولویت عدل پیاده کنید و پیامتان را بر اساس عدل به دنیا برسانید.

وی اظهار کرد: امروز این سخن امام علی (ع) که فرمود «لتعطفنّ الدنیا علینا بعد شماسها عطف الضّروس علی ولدها» را مردم در خیابان‌های آمریکا و فرانسه می‌گویند و خواستار عدالت هستند؛ زیرا فشار بی‌عدالتی بشر را به این روز رسانده و این همان است که امام علی (ع) فرموده است./9314/پ210/ف

هادی رحیمی
ارسال نظرات