۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۶۵۱۶۴۴
استاد حوزه علمیه و دانشگاه:

تربیت برای تحقق جامعه دینی عادلانه و آرمان‌خواه، رسالت اصلی اساتید حوزه است

تربیت برای تحقق جامعه دینی عادلانه و آرمان‌خواه، رسالت اصلی اساتید حوزه است
استاد حوزه علمیه گفت: تربیت برای تحقق جامعه دینی عادلانه و آرمان‌خواه رسالت اصلی معلمان آموزش و پرورش و اساتید حوزه علمیه است.

حجت‌الاسلام حسین عبداللهی، استاد حوزه علمیه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته معلم، اظهار کرد: پیام عمیق و منسجم مقام معظم رهبری در روز معلم برای روحانیان و اساتید حوزه علمیه به‌عنوان معلمان تزکیه و تعلیم عمومی جامعه که بسیاری از آنها مفتخر به تبلیغ معارف الهی از منبر خطابه بوده و مدیریت فرهنگ عمومی را بر عهده دارند حاوی نکات ارزشمند و درس‌آموزی است.

وی افزود: پیام حکیمانه رهبر حکیم انقلاب اسلامی از ابتدا تا انتها دوازده فراز دارد؛ از گرامیداشت و تبریک روز معلم تا آخرین فراز که به سلام و درود بر معلمان پایان می‌یابد.

حجت‌الاسلام عبداللهی ادامه داد: این دوازده فراز از یک سیر منطقی و انسجام درونی که برخاسته از انتظام فکری صادرکننده آن است برخوردار است.

وی افزود: ایشان پس از تبریک و گرامیداشت روز معلم به اساتید مدرسه و دانشگاه و حوزه علمیه، با یادآوری نام معلم بزرگ انقلاب به یک فراز از بیانات امام راحل استناد کرده و آن را نه یک بیان شعاری که یک کلام عمیق می‌دانند که دارای ریشه قرآنی است که چهار واژهٔ ژرفِ تزکیه و تعلیم و کتاب و حکمت در بر دارد.

حجت‌الاسلام عبداللهی اضافه کرد: این چهار واژه کلیدی که جوهره رشد و شکوفایی فرد و جامعه هستند همه در خدمت تحقق یک کلمه طیبهٔ دیگر باید درآیند و آن قسط و عدل است.

وی تصریح کرد: این پنج واژه به ترتیب چیدمان دقیق خود؛ تزکیه و تعلیم با کتاب و حکمت برای تحقق قسط و عدالت، اهداف مهم در مدرسه نبوت انبیا و پیامبران الهی است که به تربیت انسان‌های عادل و جامعه عادلانه و آرمان‌خواه منجر می‌شود و به هدف غایی آفرینش که عبودیت و بندگی است، می‌رسد.

حجت‌الاسلام عبداللهی اضافه کرد: مأموریت و رسالت اصلی نظام اسلامی همین جامعهٔ دینیِ عادلانه و آرمان‌خواه است.

وی گفت: نقطه عزیمت و اصلی نیل به این مقصد متعالی، نظام تعلیم و تربیت جامعه است که وظیفه رشد و شکوفایی کودکان و نوجوانان و جوانان را در سه عرصه مهم و حیاتی مدرسه، دانشگاه و حوزه، بر عهده دارد.

استاد حوزه علمیه افزود: درواقع تربیت برای تحقق جامعه دینی عادلانه و آرمان‌خواه رسالت اصلی معلمان آموزش و پرورش و اساتید حوزه علمیه است./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات