۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۶۵۵۲۷۵

آغاز مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم

آغاز مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم
مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حرم مطهر امامزاده عبدالله (ع) آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری رسا، مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم شهرستان‌های بویراحمد و دنا صبح امروز در حرم مطهر امام‌زاده عبدالله (ع) شهر یاسوج با رعایت تمام دستورالعمل‌ها و موارد بهداشتی آغاز شد.
این دوره از مسابقات در دوبخش آقایان و خانم‌ها در رشته‌های حفظ کل، حفظ پنج، ۱۰ و ۲۰ جزء، قرائت تحقیق و ترتیل و اذان ویژه (آقایان) صبح و عصر امروز در فاطمیه حرم مطهر امام‌زاده عبدالله یاسوج آغاز شد.
مدیر امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در خصوص این دوره مسابقات قرآنی گفت: مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم از امروز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی آغاز شد.
کاهش آمار شرکت کنندگان در مسابقات قرآن نسبت به سال های گذشته
عبدالمحمد نمازی افزود: آمار شرکت کنندگان امسال نسبت به سال‌های پیش کاهش چشمگیری داشت که عمده دلیل آن شیوع ویروس کرونا و اثرات بد آن بر روی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، تعطیلی کلاس‌ها و اماکن مذهبی است.
وی ادامه داد: اینترنتی شدن ثبت نام به دلیل شیوع ویروس کرونا ازدیگر دلایل این کاهش بود چرا که بسیاری از اوطلبان ثبت نام را برای روز آخر گذاشتند و درگیر ترافیک ثبت نامی شدند و موفق به ثبت نام نشدند.
نمازی دلیل آخر این کاهش را عدم دسترسی خیلی از مناطق و روستا‌های استان به اینترنت برای ثبت نام داوطلبان دانست.
وی اضافه کرد: امیدواریم در سال‌های آینده نحوه ثبت‌نام سازمانی و اینترنتی را رعایت کنیم و به شیوه‌هایی که مجریان مسابقات اعلام می‌کنند شرکت کنیم، امسال در مرحله شهرستانی رشته دعاخوانی نداریم و تنها در مرحله استانی است که مردادماه برگزار می‌شود، همچنین بخش تفسیر در مرحله شهرستانی سال قبل بود، اما امسال این مرحله حذف و به مرحله استانی که مردادماه است موکول شد.
۸۳ نفر در این دوره از مسابقات حضور دارند
مدیر امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: رشته تفسیر از سوره مبارکه مریم براساس تفسیر نمونه آیت الله مکارم شیرازی یا صفوه التفاسیر در مرحله استانی برگزار می‌شود، همچنین در دیگر شهرستان‌ها این دوره مسابقات برای رعایت موارد بهداشتی به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود.
نمازی افزود: شهرستان دنا و بویراحمد سال‌های گذشته در شهرستان این مسابقات را برگزار می‌کردند، اما امسال تجمیع شده و در بویراحمد برگزار می‌شود، همچنین شهرستان‌های دهدشت، چرام، بهمئی و لنده در امامزاده آقامیر دهدشت و شهرستان‌های باشت و گچساران در مسجد شهیدان مرحله شهرستانی این دوره مسابقات را برگزار می‌کنند..
نمازی با اشاره به اینکه ۸۳ نفر در این دوره از مسابقات حضور دارند گفت: عده‌ای از شرکت کنندگان در چند رشته ثبت‌نام کردند، بعضی از مسابقه دهندگان سال قبل در مرحله استانی رتبه‌های برتر را کسب کردند که از شرکت در مرحله شهرستانی معاف و مستقیم به مرحله استانی راه پیدا کردند.
مدیر امور قرآنی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد افزود: نفرات اول تا سوم هر رشته به مرحله استانی که مرداد ماه برگزار می‌شود راه می‌یابند که در مرحله استانی نفرات برتر برای مسابقات کشوری که قرار است در مشهد مقدس برگزار شود انتخاب می‌شوند.
ارسال نظرات