۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۶۵۵۲۸۷
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران مازندران:

تعدد مراکز آموزش عمومی آسیب جدی حوزه تعلیم و تربیت است

تعدد مراکز آموزش عمومی آسیب جدی حوزه تعلیم و تربیت است
حجت‌الاسلام غفاری تعدد مراکز آموزش عمومی را یک آسیب جدی در حوزه تعلیم و تربیت دانست و گفت: سازمان‌های مختلف مجوز ایجاد مهدهای کودک را به نام های مختلف صادر می‌کنند و نظارتی بر تربیت فرزندان مردم در این مهدها نمی‌شود که آسیب‌زا است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی غفاری در نشست همکاری‌های حوزه‌های علمیه با آموزش‌وپرورش در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران با تأکید بر اینکه تربیت فرزندان ما باید اسلامی باشد، گفت: چرا باوجود سند تحول هنوز سازوکارهای درست و اجرایی در حوزه تربیت دینی وجود ندارد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران مازندران عدم وجود مدیریت واحد در حوزه تعلیم و تربیت را معضل دانست و اظهار کرد: سند تحول آموزش‌وپرورش بسیار جامع است و با رویکرد اسلامی سازی جمعیت تدوین شد و تا زمانی که در لابه‌لای کاغذ باشد مشکلی از جامعه مرتفع نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه این سند تحول آموزش‌وپرورش بایستی در صف پیاده‌سازی شود، افزود: تحقق این سند نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی است.

حجت‌الاسلام غفاری بابیان اینکه تربیت از مهدکودک آغاز می‌شود، تصریح کرد: نونهالی اصل سن بذرپاشی برای تربیت دینی است که متأسفانه مغفول مانده است.

وی تعدد مراکز آموزش عمومی را یک آسیب جدی در حوزه تعلیم و تربیت دانست و گفت: سازمان‌های مختلف مجوز ایجاد مهدهای کودک را به نام‌های مختلف صادر می‌کنند و نظارتی بر تربیت فرزندان مردم در این مهدها نمی‌شود و دانش‌آموز زمانی که به مدرسه می‌رود تازه معلم باید تربیت این قشر را درست کند.

حجت‌الاسلام به تعطیلی مدارس و حوزه‌ها در پی شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: در بحران کرونا فضای آموزشی را از دست دادیم و آموزش را در فضایی دیگر پیگیریم که باید برای جبران دوری دانش‌آموز و طلاب از فضای آموزشی فکر کرد.

ارسال نظرات