۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۶۵۵۲۹۰
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

نتیجه پیروی از خطوات شیطان سقوط است

نتیجه پیروی از خطوات شیطان سقوط است
حجت الاسلام شاه فضل از مکروهات و مستحبات به عنوان خاکریز‌های قبل از گناه نام برد و گفت: اگر انسان اهل ترک مکروه باشد، مرتکب گناه هم نخواهد شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل یکشنبه شب در ادامه تفسیر سوره نور که در مسجد امام خمینی (ره) خیابان ملامحسن فیض کاشانی برگزار شد، گفت: خداوند را باید شاکر بود که با کاهش شیوع ویروس کرونا و خروج از وضعیت قرمز، بار دیگر شاهد بازگشایی مساجد و اقامه نماز جماعت و برگزاری جلسات تفسیر قرآن هستیم.

وی با اشاره به اینکه انسان تا زمانی که نعمتی را از دست ندهد، قدردان نعماتی که در اختیار دارد نیست، افزود: مساجد، نماز‌های جماعت و جلسات تفسیر قرآن از نعمت‌های بزرگ الهی است که مدتی از ما سلب شده بود و از اینکه بار توفیق حضور را در مساجد فراهم شده است خدا را شاکر هستیم.

حجت الاسلام شاه فضل در تفسیر آیه ۲۱ سوره نور که می‌فرماید، «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ»، گفت: این عبارت در چندین سوره دیگر نیز آمده است که خداوند می‌فرماید، از گام‌های شیطان پیروی نکنید.

وی افزود: شیطان به یک باره از انسان نمی‌خواهد میلیارد‌ها تومان اختلاس کند، بلکه از اختلاس‌های کوچک آغاز می‌شود تا به میلیارد‌ها تومان اختلاس منتهی شود.

دبیر جامعه روحانیت کاشان با بیان اینکه پاسخ بسیاری از سؤالات در «خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ» است، گفت: شیطان ابتدا القاء می‌کند دو تار مو انسان را جهنمی نمی‌کند، اما در ادامه به این تعداد اکتفا نمی‌کند و از گام‌های بعدی شیطان پیروی می‌کند تا به کشف حجاب می‌رسد.

حجت الاسلام شاه فضل افزود: پیدا بودن دو تارمو و خوردن یک قطره شراب و برداشت اندک از بیت المال حرام است، برای این است که گام‌های بعدی «خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ» در راه است.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: عادت کردن به خطوات الشیطان انسان را گام به گام به لبه پرتگاه و سقوط نزدیک می‌کند، درحالیکه انسان در همان گام‌های نخست باید مراقب باشد.

حجت الاسلام شاه فضل افزود: خداوند درآیات نخستین سوره نور قدم نخست را حجاب دانسته و تأکید بر مراقبت از چشم در برابر نامحرم دارد، از این رو برای دوری از گناه باید چشم انسان کنترل شود تا به اعمال زشت و گناه منجر نشود.

وی از مکروهات و مستحبات به عنوان خاکریز‌های قبل از گناه نام برد و ادامه داد: اگر انسان اهل ترک مکروه باشد، مرتکب گناه هم نخواهد شد، از این رو باید اهل مستحبات بود تا واجبات را انجام دهد.

دبیر جامعه روحانیت کاشان با اشاره به اینکه اگر انسان از گام‌های شیطان تبعیت کند، شیطان عاقبت انسان را مجبور به فحشا و منکر خواهد کرد، گفت: تفاوت بین فحشا و منکر در این است که فحشا عمل زشت است، اما منکر کار ناپسندی است که مردم دوست ندارند، اما به زشتی فحشا نیست./۱۳۰۷/پ210/ق
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات