۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۶۵۵۳۶۵
کردستان | مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران مطرح کرد؛

مذاهب مختلف اسلامی پای سفره مکتب امام صادق

مذاهب مختلف اسلامی پای سفره مکتب امام صادق
مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران گفت: امام صادق (ع) در بحث مباحث علمی و دینی سرآمد روزگار خود بود و هزاران شاگرد از مذاهب مختلف در مکتب ایشان رشد و نمو یافته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، حجت الاسلام سیدجلال حسینی صبح امروز به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در جمع معاونین مدرسه علمیه امام باقر (ع) اظهار داشت: ایام شهادت و یا میلاد امامان بهترین فرصت برای تبیین دین مبین اسلام و جذب مردم به ویژه جوانان به سمت دین و معنویات است.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران گفت: باید از این فرصت ها به عنوان فرصت مغتنم برای ترویج فرهنگ اصیل اسلامی استفاده کنیم و در این بین نقش روحانیون، طلاب و حوزویان بسیار مهم است.

این استاد حوزه علمیه کردستان در ادامه سخنان خود به برخی از ویژگی های شخصیتی و اجتماعی امام صادق (ع) اشاره کرد و بیان داشت: جامعیت علمی را باید مهمترین ویژگی این امام همام دانست. امام جعفر صادق (ع) در بحث مباحث علمی و دینی سرآمد روزگار خود بود و هزاران شاگرد از مذاهب مختلف در مکتب ایشان رشد و نمو یافته اند.

حجت الاسلام حسینی افزود: یکی دیگر از صفات بارز امام جعفر صادق علیه السلام تسلط ایشان بر علوم روز و زمان خویش می باشد. ایشان در مباحث علمی از نوابغ عصر خویش بودند و برای جهان اسلام یک نعمت بوده و هستند.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: متاسفانه وضعیت بیماری کرونا بسیاری از برنامه های دینی، فرهنگی و ... در کشور به ویژه در کردستان را لغو کرده است، لذا از همه مردم می خواهیم که موارد بهداشتی را رعایت کنند که تا دیگر شاهد استمرار این وضعیت در کشور و کردستان نباشیم.

این استاد حوزوی گفت: یکی از دغدغه های حوزه های علمیه باید بحث بسترسازی و آموزش در فضای مجازی باشد، بنابراین باید فرصت را از دست ندهیم و نسبت به ایجاد این بسترها نهایت تلاش را داشته باشیم./1401/پ210/ف

ارسال نظرات