۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۶۵۵۴۸۳
حجت الاسلام والمسلمین کلانتری در گفت و گو با رسا:

ضعف فکری و اعتقادی در مبانی ولایت فقیه منجر به استحاله می شود

ضعف فکری و اعتقادی در مبانی ولایت فقیه منجر به استحاله می شود
نماینده مجلس خبرگان رهبری اثبات مبنایی ولایت فقیه را لازمه عهده دار شدن مسؤولیت دانست و گفت: ضعف فکری در مبانی ولایت فقیه منجر به استحاله و عقبگرد از نظام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کلانتری نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا با اشاره به جایگاه ولایت فقیه اظهار داشت: بحث ولایت فقیه و حاکمیت فقیه بر کشور، پیش از آنکه بحث اجرایی باشد، بحثی مبنای و علمی است. 

وی اثبات مبنایی ولایت فقیه را لازمه عهده دار شدن مسؤولیت دانست و گفت: می طلبد که مسأله ولایت فقیه به لحاظ فکری، عقیدتی و مبنایی برای آن کسانی که مسؤولیتی را بر عهده می کنند، حل شده باشد؛ کما این که برای بسیاری از افراد حل نشده است، یعنی هنوز بسیاری از افراد مسأله ولایت فقیه را باور نکرده اند، هر چند که ممکن است این مسأله را بر زبان جاری کرده و اعلام حمایت کنند، اما در عمق وجود کاملاً درک نکرده اند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ضعف فکری در مبانی ولایت فقیه منجر به استحاله می شود، تصریح کرد:  کسانی که در خصوص ولایت فقیه به لحاظ فکری وضعیت خوبی ندارند، طبیعی است که در مسؤولیت و مرحله اجرا، اگر با موانعی مواجه شوند و مشکلات برایشان حل نشود، دچار لغزش و استحاله می شوند.

وی با بیان این که ضعف علمی و نفسانی انسان را دچار لغزش می کند، افزود: اگر انسان به لحاظ اخلاقی و نفسانی هم دارای قوت و استحکام لازم نباشند، و ضعف علمی از یک طرف و ضعف نفسانی از طرف دیگر همراه شود، در دراز مدت، بلکه در کوتاه مدت با اندکی گرفتاری و برخورد با موانع دچار ضعف و عقبگرد خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری به بی بصیرتی برخی از افراد در صدر اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: این مطلب در دوران صدر اسلام هم وجود داشته و در زمان پیامبر اکرم(ص) هم کسانی از ابتدا تا انتها پیامبر(ص) را یاری کردند و در خدمت امیرمؤمنان(ع) و حسنین(ع) بودند و خود را حفظ کردند و محکم ایستادند چنین افرادی از لحاظ فکری و عملی قوی بودند اما در همان زمان، افرادی بودند که پس از پیروزی ها به تدریج ایمان آوردند و نه هزینه کردند و نه هزینه دادند و در پی گرفتن غنائم و اهداف دنیوی بودند، معمولا در دوران پیامبر(ص) هم کوتاهی داشتند و ضعفشان آشکار شد و مبنای محکمی نداشتند؛ مانند این مطلب هم در نظام جمهوری اسلامی کاملاً جریان دارد.

وی گفت: در ابتدای انقلاب برخی سینه چاک بودند و در حد شعار، حتی از امام(ره) هم جلوتر بودند و پس از گذشت برهه ای از پیروزی انقلاب و جنگ و فشارهای همه جانبه استکبار، خیلی از این افراد، از گذشته خود ابراز پشیمانی کردند که همه اینها به دلیل ضعف علمی و نفسانی بر می گردد./822/ت302/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
احسنتم
عیان است
0
0