۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۶۵۵۵۷۳
امام جمعه گلپایگان:

وزارت فرهنگ و ارشاد خود مروج فساد و فحشا است

وزارت فرهنگ و ارشاد خود مروج فساد و فحشا است
حجت الاسلام کرامتی با گلایه نسبت به ناکارآمدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشور، اظهار کرد: امروز وزارتخانه خود مصداق ترویج فساد و فحشا در کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدتقی کرامتی در نماز جمعه این هفته که در مصلی این شهرستان برگزار شد، با اشاره به وضعیت اسف بار فرهنگی شهرستان اظهار کرد: گلپایگان دارای یک سابقه و پیشینه تمدنی ۷ هزار ساله است که بر اساس مستندات مهد فرهنگ دینی و اسلامی از دیرباز بوده است.

وی با اشاره با هویت انقلابی و دینی شهرستان به عنوان شاخصه اصلی شناختی مردم دنیا از شهرستان گلپایگان، تصریح کرد: بزرگانی چون آیت الله سید جمال الدین گلپایگانی، استوانه فقه و ادب و عرفان، آیت الله سید محمدرضا گلپایگانی افتخار تشیع، بزرگانی چون آیت الله آسید علی گلپایگانی و شیخ لطف الله گلپایگانی از این خطه برخواسته اند.

امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه این شهرستان پرورش دهنده سرداران بزرگی همچون سردار سلامی است که با هر سخن او لرزه بر اندام دشمن افکنده می شود، خاطرنشان کرد: این شناسنامه گلپایگان است که باید به عنوان میراث حفظ شود و از این میراث صیانت شود.

 

بی توجهی بدحجابی و دوچرخه سواری بانوان

حجت الاسلام کرامتی با ابراز تاسف از اینکه برخی مسؤولان برای بیان جایگاه گلپایگان به مسأله دامداری و کشاورزی هلند و ایران تاکید می کنند، گفت: جایگاه صنعتی و دامداری گلپایگان الحمدلله خوب است ولی جای تأسف است که با نادیده گرفتن جایگاه فرهنگی شهرستان تنها به این موارد تکیه می کنند.

وی با ابراز نارضایتی از ولنگاری ها، دوچرخه سواری بانوان با چهره زشت در شهر و بی حجابی ها در شهرستان، تصریح کرد: بارها در جلسه شورای فرهنگ عمومی و جلسات ستاد امر به معروف در خواست کردم تدبیری اندیشیده شود ولی متاسفانه گوش شنوایی پیدا نشد.

امام جمعه گلپایگان با اشاره به وظایف اصناف و نیروی انتظامی و صدا و سیما و ۲۳ ارگان مرتبط، افزود: اصناف در بحث توزیع کالا و لباس با نظارت باید جلوی توزیع برخی لباس ها که مصداق بی لباسی است را بگیرند و نیروی انتظامی باید برخورد قاطع با افرادی که ناهنجاری اجتماعی درست می کنند داشته باشد.

 

نیازمند اتحاد مردم در عرصه فرهنگ هستیم

حجت الاسلام  کرامتی با اشاره به نقش کلیدی صدا و سیما در عرصه فرهنگ تصریح کرد: در روز ۱۳ فروردین با فرهنگ سازی و آگاهی دادن به مردم به خاطر بیماری کرونا مردم از خانه ها بیرون نیامدند، اگر این اتحاد و همدلی در کشور برای اشاعه فرهنگ اتفاق می افتاد مسلما نتیجه خوبی گرفته می شد.

وی با گلایه نسبت به ناکارآمدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشور و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در گلپایگان، اظهار کرد: امروز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خود مصداق ترویج فساد و فحشا در کشور است و این کاملا در فیلم ها و بازیگران و کتاب هایی که اجازه انتشار دریافت می کنند مشخص و بارز است.

امام جمعه گلپایگان با اشاره به اینکه در سینما گلپایگان روز تاسوعا و عاشورا سریالی همچون مطرب اکران شد، خاطرنشان کرد: از مظلومیت شهرستان این است که متولین امور فرهنگی درکی از فرهنگ ندارند./1304/پ202/ف

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷
برو بابا دلت خوشه. دوره شما رو به اتمام است
0
0