۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۶۵۵۶۲۵

تاکید مفتی مصر بر لزوم اعتبارسنجی محتواهای شبکه‌های اجتماعی

تاکید مفتی مصر بر لزوم اعتبارسنجی محتواهای شبکه‌های اجتماعی
مفتی مصر با تاکید بر آنکه اسلام مخالف هرگونه افراط‌گرایی است بر لزوم اعتبارسنجی تولیدات شبکه‌های اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، شوقی علام مفتی مصر در برنامه «لقاء الجمعة» جوانان را ستون جامعه دانسته و تاکید کرد که پیامبر اکرم(ص) در دوران جوانی نمونه و الگویی در میان قریش و مرجع حل اختلافات قبایل مختلف بود.

شیخ علام افزود: حضرت یوسف(ع) جوانی باهوش و با درایت بود و هنگامی که فرصت برای خدمت به مردم در سمت عزیز مصر برایشان فراهم شد، از این فرصت استفاده کردند. در میان صحابه رسول الله نیز جوانان همواره وظایف مهمی را برعهده داشتند. جوان مسلمان نیز باید خود را برای پذیرش نقش‌های مهم آماده کند.

وی با اشاره به نقش دولت‌ها در تربیت جوانان خاطر نشان کرد: دولت، جامعه، نهادها و سازمان‌ها بسان یک خانواده مسؤولیت بزرگی را در رشد و تربیت توانایی جوانان برعهده دارند. عصر حاضر، عصر جوانان است؛ جوانانی که از فرصت‌ها برای تعلّم و آمادگی برای پذیرش مسؤولیت در عرصه‌های مختلف بهترین بهره را می‌برند.

مفتی مصر اظهار داشت: جوان‌گرایی اکنون بیش از گذشته مورد توجه است. جوانان امروز چه در عرصه قانون‌گذاری و چه در مناصب اجرایی دارای توانایی بالایی هستند و به خوبی می‌توانند وظایف محولّه را انجام دهند اما بایست مراقب چالش‌های فکری در عرصه مدیریت بود.

شیخ علام با بیان لزوم فراگیری معلومات صحیح از افراد خبره و کارشناس گفت: دین اسلام مخالف با افکار انحرافی و افراطی است و گروه‌های تروریستی که به دنبال سوء استفاده از دین برای جامه عمل پوشاندن به اهداف خود هستند، نه در زمره اسلام هستند و نه هیچ نسبتی با آنها داریم.

عالم اهل سنت مصر در پایان برخورد حکیمانه و معقول با تکنولوژی و نیز اعتبارسنجی محتواهای شبکه‌های اجتماعی را خواستار شده و تصریح کرد: جوانان باید نسبت به محتواهای شبکه‌های اجتماعی با درایت برخورد کنند. هر پیامی که خوانده و تایید یا رد شود، در نامه اعمال آدمی درج شده و فردای قیامت به انسان عرضه خواهد شد.

محمد رایجی
ارسال نظرات