۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۶۵۵۶۴۹
نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

گزارش فضایی مسؤولان از اقتصاد / کار فرهنگی در این شرایط سخت است

گزارش فضایی مسؤولان از اقتصاد / کار فرهنگی در این شرایط سخت است
حجت الاسلام نقدعلی با تأکید بر اهمیت نقش اقتصاد و معیشت در عرصه فرهنگ، گفت: وقتی مسؤولان همه چیز کشور را به غرب گره بزنند نمی‌توان انتظار رشد فرهنگی داشت.

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه مسؤولان ارزشی در دولت و مجلس توجه ویژه‌ای به مسأله فرهنگ و ارزش‌ها داشته‌اند، گفت: زمانی که افراد ارزشی بر سر کار نباشند ارزش‌ها نیز کم رنگ خواهد شد و متأسفانه در کشور ما همواره عرصه فرهنگ با چالش مواجه بوده است.

وی با اشاره به گره زدن معیشت جامعه و اقتصاد کشور به مذاکرات و ارتباط با کشورهای خارجی و بیگانگان، اظهار کرد: زمانی که همه چیز یک کشور به اراده ابرقدرت‌ها و ارتباط با آنها گره بخورد و دستاوردی هم نداشته باشد، طبیعتا ارزش‌ها و آرمان‌های کشور و جامعه نیز تحت فشار قرار خواهد گرفت و شاهد رشد جامعه در عرصه فرهنگ نخواهیم بود.

حجت الاسلام نقدعلی با بیان اینکه مسؤولی که غرب‌زده است و دل در گرو غرب دارد باعث مظلومیت فرهنگ در کشور می‌شود، خاطرنشان کرد: وقتی که مردم ببینند یک مسؤول دغدغه معیشت و اقتصاد ندارد و مسائل نه چندان مهم و در اولولیت را در دستور کار دارد قاعدتا نسبت به ارزش‌ها و آرمان‌ها کم توجه خواهند شد.

 

گزارش فضایی برخی مسؤولان از اقتصاد کشور

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، در ادامه افزود: امور فرهنگی جامعه به نحوی است که معیار و مقدار برای آن نمی‌شود تعیین کرد و مانند مباحث اقتصادی نیست، در عرصه اقتصاد هم البته کاملا مشکلات محسوس است اما گزارش‌های برخی مسؤولان پیرامون مسائل اقتصادی و معیشت مردم به نحوی است که انگار از فضا آمده‌اند و مشکلات واضح اقتصادی را در کشور نمی‌بینند.

وی با اشاره به عدم ارائه آمار و ارقام صحیح و دقیق در حوزه اقتصاد در سوی مسؤولان، تصریح کرد: وقتی در اقتصاد که همه چیز مشخص و ملموس است شاهد گزارشات کذب هستیم، در امور فرهنگی که به این صورت نمی‌توان مقدار و میزان تعیین کرد و پارامترها کمتر از اقتصاد محسوس و قابل اندازه گیری است قطعا انتظار نمی‌رود آمار درست و دقیقی در دست باشد تا بر معیار و ملاک آن بتوان کاری در خصوص مسائل فرهنگی انجام داد.

حجت الاسلام نقدعلی با بیان اینکه نخستین موضوع در مسأله فرهنگ اندازه گیری و تعیین شاخص‌ها و ملاک‌ها برای حل مشکلات فرهنگی است، اظهار کرد: زمانی که ملاک‌ها و شاخص‌ها به درستی مشخص شود و مسائل فرهنگی و مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد به درستی مشخص و تشریح شود می‌توان برنامه ریزی بهتری در خصوص مقابله با مشکلات فرهنگی انجام داد.

 

نقش اقتصاد در فرهنگ بسیار مهم و اثرگذار است

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس یازدهم بر اهمیت اقتصاد در عرصه فرهنگ تأکید کرد و گفت: تا زمانی که مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم برطرف نشود و دغدغه‌های مردم در این خصوص مورد توجه قرار نگیرد نمی‌توان در حوزه فرهنگی اقدامات مؤثری داشت، تمام فرهنگ قطعا وابسته به اقتصاد نیست اما نمی‌توان منکر اثرگذاری جدی اقتصاد و معشیت بر عرصه فرهنگ شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در عرصه فرهنگی مطالبات عمومی کمتر است و همین مسأله یکی از عواملی است که باعث کمتر شدن دغدغه مسؤولان نسبت به مقوله فرهنگ و توجه به آرمان‌ها و ارزش‌ها می‌شود و قطعا مطالبات مردم در عرصه فرهنگ می‌تواند بسیار سازنده باشد./1304/ت310/ف

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات