۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۶۵۶۰۴۵
مدیر حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت بهره‌گیری از سیره علمی و عملی علمای دین در تربیت و پرورش طلاب

ضرورت بهره‌گیری از سیره علمی و عملی علمای دین در تربیت و پرورش طلاب
مدیر حوزه علمیه مازندران بر ضرورت بهره‌گیری از سیره علمی و عملی علما و بزرگان دینی در تربیت و پرورش طلاب جوان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در دیدار با مسؤول، مدیر و اساتید مدرسه علمیه کوهستان بهشهر با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله کوهستانی(ره) از ایشان به عنوان عالمی پرهیزکار و زاهد یاد کرد و گفت: سیره علمی و عملی آن عالم وارسته باید بیش از پیش مورد توجه طلاب جوان حوزه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که آیت الله کوهستانی(ره) شخصتی کم نظیر در حوزه های علمیه بودند، خاطرنشان کرد: آن عالم وارسته در زهد، تقوا، مردم داری و ساده زیستی نظیر نداشت.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که آیت الله کوهستانی(ره) در تربیت و پرورش طلاب حساسیت خاصی داشتند، بیان داشت: امروز مدیران مدارس ما باید در پرورش طلاب به سیره عملی آن حضرت بیشتر توجه کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آیت الله کوهستانی در دوران حیات با برکت خود طلاب و شخصیت های بزرگی را در فضای حوزه پرورش دادند، خاطرنشان کرد: امروز پرورش یافتگان مکتب آیت الله کوهستانی(ره) در جامعه اسلامی افرادی اثرگذار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که در طول سال های اخیر با مدیریت فرزند آیت الله کوهستانی شاهد تقویت فعالیت های علمی در مدرسه علمیه کوهستان بودیم، تصریح کرد: اما پس از درگذشت یادگار آیت الله کوهستانی(ره) روند رو به رشد علمی این مرکز مهم علمی باید تداوم پیدا کند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز مهم ترین رسالت حوزه تربیت و پرورش طلابی انقلابی، مهذب و نخبه است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم با برنامه و مدیریت صحیح، مسیر نخبه پروری را در مدارس علمیه دنبال کنیم.

وی با بیان این که حوزه وظیفه کادر سازی برای نظام اسلامی را عهده دار است، بیان داشت: با توجه به همه مشکلات و سختی هایی که در این مسیر وجود دارد، باید همان سیره و روش علمای بزرگ را در مدیریت حوزه دنبال کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که مدرسه علمیه کوهستان به دلیل انتساب به آیت الله کوهستانی(ره) از یک جایگاه و قداست خاصی برخوردار است، گفت: باید تراز علمی و اخلاقی طلابی که در این مدرسه علمیه تربیت می شوند باید از سایر طلاب بیشتر باشد./950/پ310/ف

ارسال نظرات