۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۶۵۶۰۶۴
حجت الاسلام ذوالنوری در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

مسؤولان ناکارآمد و فاسد؛ منشأ بدبختی‌های مردم

مسؤولان ناکارآمد و فاسد؛ منشأ بدبختی‌های مردم
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: عدم شفافیت مسؤول فاسد از راه نفوذ به جامعه آسیب می‌زد و شبکه اختاپوسی فساد، همه شؤون جامعه را مختل می‌کند.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، اساس جلوگیری و مقابله با فساد را شفافیت دانست و اظهار داشت: اگر در هوای آفتابی مواظب جاده باشید، تصادف نمی کنید اما اگر مه آلود و تاریک باشد و ماشین چراغ نداشته باشد، احتمال تصادف بالا می رود و شفافیت به معنای روشن بودن مه شکن و در آفتاب حرکت کردن و مسیر را دیدن است.

شفافیت باید اول از مسؤولان شروع شود

وی با بیان این که زمانی می توانیم در همه شؤون جامعه شفافیت را مطالبه و حاکم کنیم که مسؤولان جلودار باشند، گفت: اگر قرار باشد که مسؤولان جدای از مردم باشند و زندگی متفاوتی داشته باشند و نظارتی بر آنان نباشد، طبیعتاً مردم هم تمکین نمی کنند و یک اجبار و سختی را احساس خواهند کرد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شفافیت باید اول از مسؤولان شروع شود و وسیله ای برای پاکسازی جامعه است؛ بخش عمده ای از بدبختی های ما در جامعه به خاطر مسؤولان ناکارآمد و فاسد است.

با عدم شفافیت شبکه اختاپوسی فساد همه شؤون جامعه را مختل و فاسد می کند

وی افزود: اگر شفافیت نباشد، این فساد برای همیشه باقی خواهد ماند و در آن صورت، کسی فساد را نمی شناسد که ریشه کن کند و آن مسؤول فاسد به عنوان یک فرد موجه به صورت ناشناخته بر مردم حاکم خواهد بود.

حجت الاسلام ذوالنوری با بیان این که مسؤول فاسد شبکه اختاپوسی فساد همه شؤون جامعه را مختل و فاسد می کند، اظهار داشت: اگر شفافیت نباشد، مسؤول فاسد از راهی که نفوذ، اطلاعات، قدرت و امکاناتی که در اختیارش است، به جامعه آسیب می زد و نمی گذارد که سرنخ هایش آسیب ببیند و طبیعتاً شبکه اختاپوسی فساد همه شؤون جامعه را مختل و فاسد می کند.

اولویت اول شفافیت همه ابعاد زندگی مسؤولان است

وی مهمترین بعد شفافیت زندگی مسؤولان را مسأله اقتصادی دانست و گفت: اگر فساد در بدنه عادی جامعه باشد، خطرش به مراتب در قیاس با سطوح مسؤولان کمتر است؛ بنابراین، اولویت اول شفافیت همه ابعاد زندگی مسؤولان است که مهمترین آن، بعد اقتصادی است که مردم حق دارند و باید این حق را برایشان فراهم کرد که بتوانند مسؤولین‌شان را ارزیابی کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم از طریق شفافیت مالی و آراء مسؤولان می توانند نسبت به حاکم کردن آن ها بر شؤون جامعه و دادن عنان جامعه به دستان آنها تصمیم گیری کنند و حق را از باطل و مسؤول پاک را از ناپاک تشخیص دهند و در انتخاب‌شان اشتباه نکند؛ بنابراین، شفافیت در وضعیت اقتصادی و زندگی مسؤولان یک اصل اجتناب ناپذیر است./822/ت302/ف

مهدی فلاحی
ارسال نظرات