۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۶۵۶۱۶۶
نماینده ولی فقیه در مازندران:

هیچ نظارتی بر قیمت ها وجود ندارد/ تماشاگر ابتذال فرهنگی نباشیم

هیچ نظارتی بر قیمت ها وجود ندارد/ تماشاگر ابتذال فرهنگی نباشیم
امام جمعه ساری با انتقاد از افسارگسیختگی در حوزه اقتصاد کشور گفت: متأسفانه قیمت ها و نرخ ها افسارگسیخته است و هیچ نظارتی در این بخش وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان، بهترین راهکار نجات را تقوا دانست و گفت: سفارش همه انبیاء، اولیاء و پیشوایان دین تقوا و پرهیزکاری است.

وی با بیان این که از مزرعه دنیا باید کالا و محصول تقوا برداشت کنیم و اگر در سبد ما در سفر آخرت محصول تقوا نباشد خیلی امیدوار کننده نیست، افزود: در پرتو تقوا می توانیم عمل صالح داشته باشیم و زندگی را پاک، حلال و نورانی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی به ششم تیر روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: این بلای خانمان سوز مافیای جهانی و تشکیلات پیچیده بین المللی پشت سر آن است و علیرغم این که همه کشورها داعیه مبارزه با مواد مخدر را دارند این مسأله روز به روز هم در حال گسترده تر شدن است.

وی افزود: بعد از حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی در افغانستان تولید مواد مخدر در این کشور 50 برابر شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین به سالروز سوء قصد به رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: امروز افتخار داریم رهبر معظم انقلاب اسلامی همانند امام راحل رهبری و همان آرمان ها، همان اسلام ناب و انقلاب عزیز را مدیریت، پاسداری، حفاظت و رهبری می کنند.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با گرامیداشت هفته قوه قضائیه از اقدامات جهادی و انقلابی رییس قوه قضائیه در مبارزه با فساد و همچنین تقویت تولید و تحقق شعار سال تشکر کرد و افزود: اگر ما به درستی فساد زدایی و فساد ستیزی کنیم تولید ما نیز رونق پیدا می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گلایه از افسارگسیختگی در حوزه اقتصاد کشور گفت: متأسفانه قیمت ها و نرخ ها افسارگسیخته است و هیچ نظارتی در این بخش وجود ندارد.

امام جمعه ساری با بیان این که واقعاً زندگی سخت و قیمت ها کمر شکن شده است، افزود: چه کسی می تواند با سکه هشت میلیونی به فکر ازدواج فرزندانش باشد با این قیمت ارزاق، یک زندگی ساده هم نمی شود تشکیل داد.

نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت نظارت جدی تر مسؤولان بر نرخ و قیمت ها تأکید کرد و گفت: این نظارت ها باید به صورت اصولی باشد.

وی، رانت و فساد را از موانع پیش روی برای تحقق جهش تولید دانست و افزود: این افسار گسیختگی در قیمت اجناس و کالاها را مسؤولان جدی بگیرند و مهار و نظارت کنند.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود همچنین افسارگسیختگی در حوزه فرهنگ و ابتذال فرهنگی در جامعه انتقاد کرد و گفت: همه انسان های متدین وجدانشان از این وضعیت در حوزه فرهنگی دردمند است و متأسفانه در برابر برخی مناظر زشتی که در خیابان ها وجود دارد هیچ نظارت و برخوردی صورت نمی گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی همچنین با بیان این که از سواحل نیز اخبار بدتری به گوش می رسد، افزود: انتظار داریم با این گونه مسائل برخورد شود و نباید تنها تماشاگر این صحنه ها باشیم. آیا شهدا راضی هستند که چند نفر انسان هنجارشکن با ارزش ها و مقدسات ما بازی کنند و ما همچنان تماشاگر باشیم.

وی با تأکید براین که باید لباس های وزین و سنگین فراوان و ارزان در اختیار مردم باشد، گفت: چرا بر این البسه جلف نظارت نمی شود که کجا تولید می شود.

امام جمعه ساری در بخش پایانی سخنان خود به گستاخی غربی ها در برابر کشورمان اشاره کرد و با بیان این که کشورهای اروپایی به جای این که از خلف وعده خودشان در برابر ملت ایران شرمنده باشند هر روز گستاخ تر می شوند، افزود: اروپایی ها علیرغم این که از برجام خارج نشده اند اما بدتر از آمریکایی عمل می کنند که از این تعهد خارج شده است.

وی با اشاره به پیش نویس ارائه شده به شورای حکام از سوی سه کشور اروپایی علیه کشورمان، گفت: این گستاخی های آنها را نباید بی پاسخ گذاشت بلکه باید با یک دیپماسی مقتدرانه، عزت محورانه و شجاعانه با آنها برخورد کنیم و به آنها پاسخ دهیم./950/پ210/ق

ارسال نظرات