۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۶۵۶۱۲۸
مدیر حوزه علمیه مازندران:

روحانیت با تعامل و ارتباط سازنده با مردم امید را به جامعه بازگرداند

روحانیت با تعامل و ارتباط سازنده با مردم امید را به جامعه بازگرداند
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به تلاش دشمن در ایجاد فضای ناامیدی در کشور گفت: روحانیت باید با تعامل و ارتباط سازنده با مردم امید را به جامعه بازگرداند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در بازدید از فعالیت مبلغان طرح هجرت بابلسر، با مهم ارزیابی کردن تبلیغ در جامعه اسلامی، گفت: نشر و گسترش مبانی دینی در جامعه از انبیاء الهی به علما و روحانیت رسیده باید در حفظ این امانت الهی حساسیت بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان این که به طور حتم تبلیغ معارف دین از اهمیت خاصی برخوردار است، افزود: به دلیل اهمیت و جایگاهی که امر تبلیغ دارد، این رسالت الهی بر عهده روحانیت قرار داده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که روحانیت در طول تاریخ همه توان خود را برای عمل به رسالت تبلیغی خود به کار گرفتند، بیان داشت: رشد و گسترش مبانی دینی در جامعه مرهون تلاش ها و مجاهدت های روحانیت در ادوار مختلف است.

مدیر حوزه علمیه مازندران، گفت‌وگوی چهره به چهره را بهترین شیوه تبلیغ در جامعه عنوان کرد و گفت: متأسفانه شیوع ویروس کرونا محدودیت های بسیاری را برای برنامه های تبلیغی به وجود آورد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که فعالیت های تبلیغی روحانیت باید با رعایت پروتکل های بهداشتی دنبال شود، خاطرنشان کرد: جامعه امروز تشنه معارف دینی است، و این مبانی باید با شیوه های مناسب و به روز در جامعه تبلیغ و تبیین شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که دشمن در طول چهل سال اخیر همه توان خود را برای تضعیف جایگاه روحانیت در نظام اسلامی به کار گرفته است، بیان داشت: اما پیوند مردم و روحانیت موجب خنثی شدن همه توطئه های دشمنان شده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران، تببین و تبلیغ اصول و آرمان های اصیل انقلاب اسلامی را یکی از وظایف مهم روحانیت برشمرد و افزود: دشمن در طول سال های اخیر با استفاده از ابزارهای مختلف تلاش کرده تا مردم را از اصول انقلاب جدا کند که با بصیرت و هوشیاری مردم شکست خورده است.

وی با اشاره به این که دشمن این روزها به دنبال تزریق یأس و ناامیدی در میان مردم است، خاطرنشان کرد: روحانیت باید با تعامل و ارتباط سازنده با مردم امید را به جامعه بازگرداند./950/پ210/ف

ارسال نظرات