۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۶۵۶۲۵۸
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

جنبش مردمی، نقاب از چهره ضد انسانی آمریکا برداشته است

جنبش مردمی، نقاب از چهره ضد انسانی آمریکا برداشته است
حجت‌الاسلام ملایی گفت: جنبش اعتراضی در آمریکا ظلم و جنایت‌ها و اقدامات ضد بشری سران این کشور را عیان کرده و نقاب از چهره ضد انسانی آمریکا برداشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام احمد ملایی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، امروز در نشست ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، اظهار کرد: لیست اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا تنها در مورد ایران سیاهه بلندبالایی است.

وی افزود: از سال 1320 تا 1357 (37 سال) و از سال 1357 تا اکنون (41 سال) یک دوره 78 ساله است که در مقطع اول حاکمیت پیدا و پنهان آمریکا و در دوره دوم توطئه‌های علنی و مخفی شیطان بزرگ بیشترین حوادث و تراژدی‌های غم‌بار را برای ملت ما به ارمغان آورده است.

حجت‌الاسلام ملایی با اشاره به برخی از برجسته‌ترین موارد نقض حقوق بشر، اضافه کرد: تلاش برای استقرار و تثبیت حکومت منحوس پهلوی و تأسیس سازمان ساواک که عصاره تجارب جهنمی سیا و موساد بود ازجمله این اقدامات است.

وی افزود: مشارکت و حمایت از آدم‌کشی‌های خیابانی در طول حکومت پهلوی به‌ویژه در سی تیر 31 و 15 خرداد 42 و 17 شهریور 57 و سیزده آبان 57 و ده‌ها حادثه دیگر که به شهادت و جراحت ده‌ها هزار نفر انجامید و حمایت از منافقین در کشتار مردم بی‌گناه که به شهادت 17 هزار نفر منجر شد از دیگر اقدامات آمریکا است.

حجت‌الاسلام ملایی با اشاره به حمایت آمریکا از گروهک‌های تجزیه‌طلب و مزدور در انجام جنایات کم‌نظیر و وحشیانه و شهادت هزاران نفر از مردم و نیروهای مردمی و نظامی، ادامه داد: حمایت کامل از رژیم بعث صدام در راه‌اندازی تجاوز نظامی هشت‌ساله که به شهادت بیش از یک 150 هزار نفر از مردم و نیروهای نظامی و جراحت نیم میلیون نفر و خسارات مادی هنگفت انجامید از دیگر نمونه‌های جنایات آمریکا در حق ملت ایران است.

وی تصریح کرد: انجام انواع نفوذ سیاسی و نظامی و امنیتی و اقتصادی از طریق لانه جاسوسی در اوایل انقلاب و سپس از طریق سفارتخانه‌های آمریکا در کشورهای همسایه و اِعمال تحریم ظالمانه چهل ساله به‌خصوص در دو سال اخیر و تحت فشار قرار دادن کشورهای دیگر و تحریم اقلام حیاتی مانند دارو که منجر به مرگ مظلومانه ده‌ها بیمار شده است و این شرایط ادامه دارد را باید از دیگر اقدامات ضد انسانی آمریکا دانست.

حجت‌الاسلام ملایی با اشاره به دخالت آمریکا در ترور ناجوانمردانه مسؤولان، مدیران، نخبگان و شخصیت‌های محبوب مردمی در طول سالیان گذشته به‌ویژه دانشمندان هسته‌ای، اظهار کرد: مباشرت در ترور بزدلانه سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش اوج خباثت و دشمنی آمریکا علیه ملت ایران را به منصه ظهور رساند که این جنایت‌ها باید برای همه مردم دنیا تشریح و تبیین شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: امروز هم جنبش اعتراضی در آمریکا ظلم و جنایت‌ها و اقدامات ضد بشری سران این کشور را عیان کرده و نقاب از چهره ضد انسانی آمریکا برداشته است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات