۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۶۵۶۲۶۴
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

جوانان جمعیت هلال‌احمر کادرهای آینده کشور هستند

جوانان جمعیت هلال‌احمر کادرهای آینده کشور هستند
حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: جوانان هلال‌احمر کادرهای آینده کشور هستند؛ زیرا جوانی که داوطلبانه در هلال‌احمر خدمت می‌کند در آینده می‌تواند خدمات بزرگ‌تری ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با مدیرعامل و مسؤولان جمعیت هلال‌احمر استان، با قدردانی از خدمات این نهاد در حوادث غیرمترقبه، اظهار کرد: امداد و یاری‌رسانی به مردم در سخت‌ترین شرایط سبب شده تا شما به‌عنوان خدمتگزاران راستین شناخته شوید.

وی خطاب به اعضای جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه شعارهای شما توأم با عمل است، افزود: هلال‌احمر به‌عنوان منجی، محیی، امدادگر و عامل کمک‌رسان به حادثه دیدگان شناخته می‌شود؛ زیرا مردم حادثه‌دیده در اولین فرصت شما را در کنار خود می‌بینند و حضور شما در کنار مردم در حوادث و وقایع، ارتباط روحی و قلبی عمیقی بین شما و آن‌ها ایجاد می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: رسول گرامی اسلام می‌فرماید: «سَیدُ القَومِ خادِمُهُم فی السَّفَرِ» و تأکید می‌کند سرور مردم کسی است که در سفر خدمتگزار آنان باشد.

وی ادامه داد: هلال‌احمر در کنار مردم در رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه حضور یافته و خوش درخشید؛ به‌گونه‌ای که هم در توزیع و هم در اصل فراهم‌سازی سبدهای کالا زحمات زیادی کشید و همکاری‌های شایسته‌ای در این زمینه داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه جامعه هدف هلال‌احمر همه مردم هستند؛ اما این نهاد جوانان را با عنوان ویژه دیده است، گفت: جمعیت جوانان هلال‌احمر کادرهای آینده کشور هستند؛ زیرا جوانی که داوطلبانه در هلال‌احمر خدمت می‌کند در آینده می‌تواند خدمات بزرگ‌تری به مردم ارائه بدهد.

وی خطاب به اعضای جمعیت هلال‌احمر در استان، اظهار کرد: مردم در حادثه‌ها و رخدادها و مشکلات و آسیب‌های اجتماعی شما را در کنار خود می‌بینند و خدمات شما را مشاهده می‌کنند که این همراهی و همگامی با مردم بسیار ارزشمند است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به خدمات جدید هلال‌احمر با عنوان هر خانواده یک امدادگر یا خانه‌های هلال، افزود: اجرای این طرح‌ها سبب می‌شود خانواده‌ها خود با مسائلی از قبیل امداد اولیه آشنا شوند که این موضوع در حوادث و رخدادها بسیار مؤثر خواهد بود.

وی اضافه کرد: در جریان کرونا بسیاری از موارد و مسائل ضروری را آموختیم ازجمله اینکه هر کس مراقب خود و خانواده خویش باشد و در دوران پساکرونا هم باید همه با هم به سمت حل مشکل برویم./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات