۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۶۵۶۲۹۶
آیت الله صدیقی:

لباس روحانیت نماد جهاد و حوزه سنگر خدمت است

لباس روحانیت نماد جهاد و حوزه سنگر خدمت است
امام جمعه موقت تهران حوزه را سنگر جهاد و کارخانه آدم سازی دانست و گفت: طلبگی نوکری قرآن و عترت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، امروز عصر در جلسه درس اخلاق که در همین مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: مؤمن در مسیر سیر و سلوک هرگز دچار یأس و ناامیدی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه پروردگار دوستدار طلبه است و مدالی بالاتر از این وجود ندارد، ادامه داد: طلبگی برکات فراوانی چون عزت، محبوبیت و قداست دارد.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه طلبه به نزدیک‌ترین طرق وصول آگاه است، عنوان کرد: طلبه گنجینه‌های معرفتی بسیاری را از آیات و روایات به دست می‌آورد در حالی که دیگران از آن محروم هستند؛ ازنظر مادی نیز به نعمات و روزی الهی قانع است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه طلبگی نوکری قرآن و عترت است، اظهار داشت: خداوند متعال تقسیم‌کننده روزی بندگان است؛ کسانی که تصور می‌کنند در لباس طلبگی رزق و روزی آنان کم می‌شود اشتباه فکر می‌کنند چراکه خداوند روزی‌رسان است.

وی با بیان اینکه لباس طلبگی، لباس جهاد است، گفت: حوزه سنگر و جبهه است ازاین‌رو طلبه باید با آگاهی وارد حوزه شود و از خداوند غفلت نکند. طلاب اگر در مسیر طلبگی ثابت‌قدم باشند از علوم و معارف الهی سیراب و عالم می‌شوند.

آیت‌الله صدیقی با تأکید بر اینکه طلاب باید اهل ذکر عملی باشند، عنوان کرد: انسان اگر بنده خدا باشد و خیال و زرق‌وبرق دنیا را نپرستد روزی بی‌کران الهی نصیب او می‌شود.

امام‌جمعه موقت تهران مدرسه علمیه را کارخانه آدم سازی دانست و گفت: اگر کسی مسیر طلبگی را انتخاب کرد تا آدم شود ابتدا باید آدمیت را بشناسد تا بداند لوح انسان کامل در قرآن کریم و عینیت آن در وجود مقدس امام زمان(عج) تجلی‌یافته است؛ بنابراین طلبه و سرباز امام زمان(عج) باید منطبق با ایشان شود.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه طلبه در مسیر آدم شدن باید غضب و شهوت خود را کنترل کند، اظهار داشت: همچنین طلبه باید در درس خواندن جدیت داشته باشد و هیچ‌چیزی مانع علم‌آموزی او نشود چراکه علم بالاترین توشه‌ای است که انسان را به مقام قرب الهی می‌رساند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طلاب در عرصه علم‌آموزی، خودسازی و عبادت نسبت به هم دلسوز باشند و به یکدیگر یاری برسانند؛ همه زیان‌ها نتیجه بی‌محبتی نسبت به یکدیگر است./813/پ202/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مرضیه خورشیدی
Iran, Islamic Republic of
۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶
با عرض سلام وادب واحترام ممنون از تشکیل این کلاسها حقیقتا استاد بزرگوار ذهن خفته را بیدار وحس مسئولیت پذیری نسبت به خود وجامعه را بیدا وراه رسیدن به سیرالی الله را هموار میسازد خداوند حافط علما باشد ممننون
0
0