۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۶۵۶۳۰۳
فروش با تخفیف ۵۰ درصد؛

"مهدویت در آموزه‌های رضوی" و "جلوه‌های مهدوی در کلمات رضوی"

انتشارات مرکز تخصصی مهدویت و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود علیه السلام کتاب‌های "مهدویت در آموزه‌های رضوی" و "جلوه‌های مهدوی در کلمات رضوی" را منتشر کرده است.

‌‌‌به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، انتشارات مرکز تخصصی مهدویت و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود علیه السلام کتاب‌های "مهدویت در آموزه‌های رضوی" و "جلوه‌های مهدوی در کلمات رضوی" را منتشر کرده است.

مهدویت در آموزه‌های رضوی

چکیده کتاب

سخنان عالم آل محمد علیه السلام پیرامون امامت و مهدویت گنجینه‌ای بی بدیل است که عرصه‌هایی نو و عمیق از معرفت حقیقی را بر روی ما می‌گشاید. امام رضا علیه السلام به مناسبت‌های گوناگون روح اندیشیدن به آینده و ایمان به آینده‌ای روشن را که در عقیده والای مهدویت تجلی گر است، در وجود یاران خود زنده می‌کردند و می‌فرمودند: «الحجه القائم المنتظر فی غیبته المطاع فی ظهوره و لو لم یبق من الدنیا الا یوم واحد لطوّل الله عز و جل ذلک الیوم حتی یخرج فیملأ الارض عدلا کما ملئت جورا».

این اثر مجموعه مقالات برگزیده همایش مهدویت در آموزه‌های رضوی از سلسله همایش‌های جشنواره فرهنگی هنری و بین المللی امام رضا  علیه السلام است که به همت جمعی از نویسندگان عرصه امامت و مهدوویت تدوین شد است و تلاش وافری صورت گرفت تا ابعاد مختلف معارف مهدوی در کلمات امام رضا علیه السلام جمع اوری و تدوین گردد و به جامعه دینی و علمی عرضه شود.

جلوه‌های مهدوی در کلمات رضوی

چکیده کتاب

موضوع کتاب، بیان دیدگاه‌های امام رضا علیه السلام در مورد ابعاد مختلف مسأله مهدویت و بررسی روایاتی از آن امام در این موضوع است. در این نوشتار نخست تفسیری اجمالی از مبحث امامت در منظر امام رضا علیه السلام و ضرورت نیاز مردم و جامعه به حجت خدا و سپس نسب شریف امام مهدی علیه السلام از زبان امام رضا علیه السلام بیان شده است. آنگاه به اثبات ولادت امام مهدی علیه السلام و پنهانی بودن ولادت ایشان و القاب آن امام و نام‌های ایشان، اشاره و اوصاف و فضائل امام مهدی علیه السلام و شمایل و شباهت‌های ایشان به پیامبران از زبان امام رضا علیه السلام بیان شده است. بشارت کتاب‌های آسمانی و معصومین به ظهور امام مهدی علیه السلام، اخباری درباره غیبت و عمر طولانی ایشان، بیان وقایع مهم پیش از ظهور، احوال شیعیان و مؤمنان در دوران غیبت، وظایف شیعیان و منتظران، سیره و خصوصیات امام مهدی علیه السلام و مباحثی درباره رجعت در عصر ظهور از منظر امام رضا علیه السلام دیگر مباحث مهم مطرح شده در این نوشتار است.

ضمنا به مناسبت تولد امام علی بن موسی الرضا علیه السلام کتاب‌ها با تخفیف ۵۰ درصد در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

علاقه مندان می‌توانند برای خرید کتاب‌ها در قم به خیابان شهدا، کوچه آمار (۲۲)، بن بست علیان، پ ۲۴ یا انتشارات بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود علیه السلام و مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم مراجعه کنند با با شماره ۳۱-۳۷۸۴۱۱۳۰- ۰۲۵ تماس بگیرند./925/ت302/ف

ارسال نظرات