۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۶۵۶۳۲۵
حداد عادل:

حوزه علمیه برای رفع برخی ابهامات و بلاتکلیفی‌ها حوزه هنری را یاری کند

حوزه علمیه برای رفع برخی ابهامات و بلاتکلیفی‌ها حوزه هنری را یاری کند
حداد عادل با بیان اینکه حوزه هنری نخستین فرزند انقلاب اسلامی است، گفت: حوزه علمیه به کمک حوزه هنری بیاید تا برخی ابهامات و بلاتکلیفی‌های موجود در حوزه هنری کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، امروز در مراسم تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید حوزه هنری که در تالار اندیشه همین مرکز هنری برگزار شد، گفت: حوزه هنری از نخستین فرزندان انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه فعالیت حوزه هنری با پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد، ادامه داد: فعالیت‌ها و دستاوردهای حوزه هنری در طول این سال‌ها بسیار بوده به حدی که رویش‌های آن زیاد و ریزش‌هایش اندک بوده است.

حداد عادل با اشاره به اینکه تولید و خلق آثار هنری در اداره جامعه نیازمند تدبیر و تمشیت است، اظهار داشت: همه ما معتقد هستیم که در جامعه اسلامی تولیدات و آثار هنری باید منطبق با ضوابط و قوانین شرعی اسلام باشد.

رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی ادامه داد: اگر اهل هنر نتوانند با این شرایط برای جامعه هنر تولید کنند جامعه به‌سوی تولیدات هنری دیگران سوق پیدا می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه امسال تولیدات هنری باید متناسب با شعار سال جهش داشته باشد، اظهار داشت: جهش تولید تنها منحصر به تولید اقتصادی نیست بلکه تولید خوراک هنری و آثار سالم نیز شامل این شعار می‌شود.

حداد عادل تأکید کرد: می‌طلبد حوزه علمیه به کمک حوزه هنری بیاید تا برخی ابهامات و بلاتکلیفی‌های موجود در حوزه هنری کاهش یابد و حوزه هنری بتواند عهده‌دار نمونه‌های فاخر هنری بوده و الگوسازی کند.

رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی بابیان اینکه همه هنرها نیاز به توجه دارند، خاطرنشان کرد: اگر به هنرهای موجود توجه نشود انقلاب از این ناحیه دچار ضربه می‌شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات