۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۶۵۶۳۳۴
حجت الاسلام والمسلمین لائینی:

ولنگاری و ابتذال فرهنگی سوغات برخی گردشگران برای مازندران است

ولنگاری و ابتذال فرهنگی سوغات برخی گردشگران برای مازندران است
امام جمعه ساری با ابراز نگرانی از وضعیت فرهنگی در برخی مناطق مازندران، گفت: متأسفانه ولنگاری و ابتذال فرهنگی سوغات برخی مسافران و گردشگران برای استان ما است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران ظهر امروز در همایش استانی تکریم امامزادگان که در آستان مقدس امامزاده عباس (ع) ساری برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن دهه کرامت، این ایام را فرصت مغتنمی برای ترویج معارف اهل بیت (ع) درجامعه دانست و گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری ازآن معارف تعالی بخش هستیم.
 
وی با بیان این که به برکت حضور هشتمین امام شیعیان و خواهر بزرگوارشان در ایران اسلامی، کشورمان در عرصه‌های مختلف عزتمندانه حضور دارد، افزود: ملت بزرگ ایران عاشق و دلداده اهل بیت (ع) هستند و وجود هزاران امامزاده در استان دلیل محکمی بر این مسأله است.
 
حجت لاسلام والمسلمین لائینی در ادامه سخنان خود به وضعیت جغرافیایی مازندران اشاره کرد و با بیان این که شرایط گردشگری استان به گونه‌ای است که برخی ها هر سوغاتی را با خود به این منطقه می‌آورند، گفت: متأسفانه ولنگاری و ابتذال فرهنگی سوغات برخی مسافران و گردشگران برای استان ما است.
 
وی با انتقاد از عدم رعایت مسائل فرهنگی و دینی از سوی برخی گردشگران و مسافران، خاطرنشان کرد: بی توجهی به ارزش‌های دینی به ویژه حجاب و عفاف موجب نگرانی و دلخوری بسیاری از مؤمنان و خانواده‌های مذهبی استان را فراهم کرده است.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که نباید به بهانه استفاده از مواهب طبیعی نظیر دریا و جنگل شاهد ولنگاری فرهنگی و بی عفتی در مناطق گردشگرپذیر استان باشیم، تصریح کرد: با تلاش کنیم تا با اقدامات فرهنگی مناسب، آثار مخرب این معضلات اجتماعی و فرهنگی را به حداقل ممکن برسانیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که امامزادگان و بقاع متبرکه دین، ارزش‌های معنوی و مکتب اهل بیت (ع) را برای ما به ارمغان آوردند، افزود: این در حالی است که متأسفانه حضور گسترده مسافران و گردشگران در استان با سوغات فرهنگی زشت و زیبا همراه است.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود حوزه‌های علمیه را یکی دیگر از برکات امامزادگان برشمرد و افزود: در جوار حرم امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و شاهچراغ و عبدالعظیم حوزه‌های علمیه نیز وجود دارند که این مسأله به نوبه خود ارزشمند است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ایران اسلامی نه درصد منابع جهان را در اختیار دارد، افزود: رفع مشکلات کشور توجه به ظرفیت‌های داخلی است و با نگاه به بیرون مشکلات حل نخواهد شد./950/پ310/ب1
ارسال نظرات