۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۶۵۶۲۹۹
سپاه کربلا اعلام کرد؛

بازگشت پیکر مطهر دو شهید خان طومان به وطن پس از چهار سال

بازگشت پیکر مطهر دو شهید خان طومان به وطن پس از چهار سال
سپاه کربلا مازندران در پی بازگشت پیکر مطهر دو شهید مدافع حرم کربلای خان طومان، شهید مدافع حرم سعید کمالی و شهید مدافع حرم علی جمشیدی اطلاعیه‌ای صادر کرد.
به گزارش خبرگزاری رسا در مازندران، سپاه کربلا مازندران در پی بازگشت پیکر مطهر دو شهید مدافع حرم کربلای خان طومان، شهید مدافع حرم سعید کمالی و شهید مدافع حرم علی جمشیدی اطلاعیه‌ای صادر کرد. متن اطلاعیه به شرح ذیل است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین

همزمان با پیچیده شدن عطر رضوی در جای جای دیار علویان، صدای مسافران گمگشته خانطومان به گوش می‌رسد. پیکر مطهر دو شهید مدافع حرم پاسدار شهید سعید کمالی و بسیجی شهید علی جمشیدی پس از چهار سال چشم انتظاری به آغوش وطن بازمی‌گردند.

پرستو‌های مهاجری که در سال ۹۵ برای دفاع از حریم آل الله به سوریه کوچ کرده بودند و در کربلای خان طومان به قافله سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پیوستند، حال پس از چهار سال که پیکر مطهرشان در خاک‌های تفتیده خان طومان ماند، دوباره به استان لاله خیز مازندران و در آغوش علوی تبار‌ها بر می‌گردند تاحال و هوای مازندران در دهه کرامت، کربلایی شود.
 
جزییات مراسم تشییع و خاکسپاری
 
فرمانده سپاه کربلا از برگزاری مراسم وداع و تشییع پیکر مطهر دو شهید مدافع حرم کربلای خان طومان از ابتدای هفته آینده در شهرهای مازندران خبر داد.
 
سرهنگ سیاوش مسلمی، فرمانده سپاه کربلا از مراسم وداع و تشییع پیکرمطهر دوشهید مدافع حرم کربلای خان طومان از ابتدای هفته آینده خبر داد و گفت: ان شاء الله به حول و قوه الهی در ابتدای هفته آینده مراسم وداع و تشییع پیکر مطهر این شهدای والامقام، شهید مدافع حرم سعید کمالی و شهید مدافع حرم علی جمشیدی در شهر‌های استان مازندران برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با اشاره به این که در ۱۷ اردیبهشت ماه سال ۹۵، ۱۶ شهید در منطقه خان طومان به فیض شهادت نائل آمدند، افزود: در بهمن ماه سال ۹۸ و بعد از آزادسازی خان طومان، تفحص پیکرمطهر شهدا توسط سپاه صورت گرفت.

سرهنگ مسلمی  با بیان این که  پیکر مطهر تعدادی از شهدای والامقام در آن منطقه تفحص شد، ادامه داد: بعد از آزمایش دی ان‌ای که در مجموعه آزمایشگاهی تهران صورت گرفت در تاریخ پنجم تیرماه امسال  هویت دو شهید عزیز، شهید سعید کمالی از ساری و شهید علی جمشیدی از نور مشخص شد  که ما امروز توفیق پیدا کردیم به محضر خانواده معزز این دو شهید عزیز برسیم و خبر بازگشت پیکر مطهر را به اطلاع خانواده‌ها برسانیم.

فرمانده سپاه کربلا در پایان  یادآور شد: از  ۱۶ شهید والامقام حماسه بزرگ خان طومان پیکر مطهر ده شهید به استان مازندران برگشت و همه تلاش عزیزان در سپاه و در مجموعه تفحص این است که پیکر مطهر شش شهید مدافع حرم دیگر هم به آغوش خانواده چشم براه برگردند و عطر حضورشان در استان جاری شود./950/د102/ق
ارسال نظرات