۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۶۵۶۲۵۵
مدیر حوزه علمیه مازندران:

مسیر حرکت حوزه باید به سمت نخبه پروری باشد

مسیر حرکت حوزه باید به سمت نخبه پروری باشد
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، تربیت و پرورش طلاب نخبه، مهذب و انقلابی را رسالت مهم حوزه های علمیه عنوان کرد و گفت: باید مسیر حرکت حوزه به سمت نخبه پروری باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در جلسه شورای معاونین حوزه علمیه استان که در محل این مدیریت برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله دکتر بهشتی(ره) و 72 نفر از یاران انقلاب اسلامی و همچنین هفته قوه قضائیه، شهید بهشتی را پایه‌گذار نظام عدالت اسلامی در کشور دانست و افزود: شهید بهشتی با وارد کردن مبانی و ارزش‌های اسلامی در دستگاه قضایی کشور، پایه‌گذار ساختار نظام عدالت در کشور بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این‌که شهید بهشتی اسوه و الگوی شناخته شده برای مردم است، تصریح کرد: آن شهید بزرگوار با تلاش ها و مجاهدت های علمی خود جلوه‌ای بزرگ از اعتقاد، حقانیت و برتری اسلام در برابر مکتب‌های دیگر را به نمایش گذاشت.

وی با بیان این که شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی با داشتن علم، شجاعت، تقوا، فضیلت، قدرت استدلال در جهت حفظ ارزش‌های دینی، حراست از انقلاب اسلامی گام برداشت، افزود: امروز سیره علمی و عملی آن روحانی مجاهد و انقلابی باید مبنای عمل همه مسؤولان قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در بخش دیگری از سخنان خود تربیت و پرورش طلاب نخبه، مهذب و انقلابی را رسالت مهم حوزه های علمیه عنوان کرد و گفت: باید مسیر حرکت حوزه به سمت نخبه پروری باشد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه بر ضرورت تشکیل کمیته ای برای شناسایی طلاب نخبه و استعدادهای برتر در سطح استان تأکید کرد و افزود: طلاب نخبه و مستعد بسیاری در سطح مدارس علمیه وجود دارند که نیازمند شناسایی و ساماندهی هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که از توان و ظرفیت طلاب نخبه می توان در بخش های مختلف فرهنگی، تبلیغی و پژوهشی بهره گرفت، بیان داشت: هر یک از این نخبگان حوزوی می توانند در جامعه آثار و برکات بسیاری برای جامعه هدف خود داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت 24 مدرسه علمیه در سطح شهرهای مختلف استان بر ضرورت رتبه بندی این مدارس تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی همچنین با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان و تعطیلی مدارس علمیه بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت تعطیلات تابستانه در جهت تقویت برنامه های علمی، اخلاقی، تربیتی، پژوهشی و تبلیغی در سطح حوزه تأکید کرد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در ماه های اخیر و تعطیلی برخی برنامه ها در سطح مدارس علمیه، باید از ظرفیت تعطیلات تابستانه در جهت جبران برخی عقب ماندگی ها استفاده شود.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت برنامه ریزی به منظور برگزاری کارگاه های مهدویت و همچنین طرح تاریخ شفاهی حوزه تأکید کرد./950/پ310/ب1

ارسال نظرات