۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۶۵۶۴۷۴
مدیر مدرسه آل یاسین:

فعالیت‌های فرهنگی و جهادی باید با محتوای غنی دینی همراه باشد

فعالیت‌های فرهنگی و جهادی باید با محتوای غنی دینی همراه باشد
حجت الاسلام صبور با تأکید بر تبدیل شدن فعالیت‌های اجتماعی طلاب به تشکیلات مناسب و منسجم، حضور بزرگان حوزه به عنوان سردمداران این فعالیت‌ها را ضروری دانست.

حجت الاسلام حسنعلی صبور در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، در زمینه تأثیر فعالیت های اجتماعی طلاب در ارتقای جایگاه اجتماعی روحانیت، به سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه وظایف طلاب اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب سه وظیفه هدایت سیاسی و معنوی، خدمات اجتماعی و غم خواری مردم را برای طلاب ترسیم کرده اند.

مدیر مدرسه علمیه آل یاسین ادامه داد: حضور طلاب در میان مردم مطالبه رهبر معظم انقلاب است زیرا حضور طلاب در میان مردم به ویژه در عرصه های جهادی می تواند موجب افزایش انس و الفت میان روحانیت و مردم باشد و نقشه های دشمن برای جدا نشان دادن مردم از روحانیت را نقش برآب سازد.

وی ادامه داد: همچنین حضور طلاب در عرصه های اجتماعی موجب آشنایی بیشتر طلاب با دردهای مردم خواهد شد و از سوی دیگر روحانیت با حضور در عرصه خدمات اجتماعی و ابراز همدردی با مردم روحانیت می تواند تبلیغ چهره به چهره داشته باشد و وظیفه الهی خود را نیز انجام دهد.

حجت الاسلام صبور با بیان این که فعالیت های اجتماعی روحانیت در صورت تبدیل شدن به فعالیت های تشکیلاتی و منسجم، نتیجه بهتری خواهد داد، اظهار کرد: تبدیل شدن فعالیت های اجتماعی به به صورت منسجم موجب می شود دغدغه مندی روحانیت برای مردم به چشم آید.

وی تصریح کرد: در فعالیت های جهادی نباید از محتوای مناسب غافل شد به عنوان مثال مردم در بحث مواسات به میدان آمدند اما حوزه در این جریان چه کار محتوایی و فرهنگی را انجام داد؟ زیرا اگر چنین ظرفیتی برای حوزه ایجاد شود اما خروجی فرهنگی مناسب نداشته باشد، بدون فایده خواهد بود در حالی که حوزه می توانست از این ظرفیت بیشترین استفاده را برای جریان سازی در زمینه انقلاب، حوزه و روحانیت داشته باشد.

مدیر مدرسه علمیه آل یاسین با بیان این که نگاه طلاب به شورای عالی و مدیر حوزه های علمیه نگاه پدری است، اظهار کرد: اگر شورای عالی و مدیریت حوزه علمیه خط مشی فعالیت های اجتماعی را در مدارس مختلف ترسیم کنند، طلاب دغدغه مند فراوانی تربیت خواهند شد اما اگر این نوع نگاه و پیشتیبانی معنوی و حمایتی لازم وجود نداشته باشد، حوزه انقلابی شکل نخواهد گرفت بلکه تشکیل حوزه انقلابی مشروط به وجود دغدغه پیشکستوان و پدران حوزه علمیه نسبت به حوزه انقلابی است.

وی افزود: اگر برخی بزرگان از توان حضور میدانی در عرصه های اجتماعی برخوردار نیستند، حداقل می توانند در حمایت های مالی و معنوی شریک شوند؛ همان گونه در دوران دفاع مقدس بسیاری از علما و پیشکسوتان همانند آیت الله بهاءالدینی، شهیدان دستغیب و صدوقی در جبهه ها حضور داشتند و نقش بزرگی در تربیت نیروهای انقلابی ایفا می کردند امروزه نیز سردمداران فعالیت های طلاب در عرصه اجتماعی، باید بزرگان حوزه علمیه باشند و طلاب در زیر چتر این افراد جمع شوند./1324/ت302/ق

مصطفی رستمی
ارسال نظرات