۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۶۵۶۵۲۴
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

تبلیغ دین باید منطبق با نیازهای روز جامعه باشد

تبلیغ دین باید منطبق با نیازهای روز جامعه باشد
حجت الاسلام صادقی با بیان این که تبلیغ دین باید منطبق با معیارهای روز جامعه باشد، گفت: بیان و خطابه یک مبلغ باید بر جان و دل مخاطب بنشیند تا اثرگذار واقع شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران پیش از ظهر امروز در نشست مبلغان خواهر طرح هجرت شهرستان قائمشهر با گرامیداشت دهه کرامت و‌ تبریک به مناسبت در پیش بودن میلاد با سعادت هشتمین امام شیعیان، گفت: این ایام فرصت مناسبی در جهت تبیین صحیح معارف اهل بیت (ع) از سوی مبلغان دینی در جامعه است.
 
وی، مبلغان را پرچم داران نشر و گسترش معارف اهل بیت (ع) در جامعه دانست و افزود: رسالت مهم تبلیغ دین در دوران غیبت حضرت ولیعصر (عج) بر عهده علما و روحانیت است.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اسلام ناب محمدی با قدم‌های استوار فقهای دینی در جهان گسترش یافت و امروز به وضوح می‌بینیم گستره نشر دین و ارزش‌های الهی تنها محدود به یک کشور نیست، ادامه داد: دنیای کفر و استکبار از جهانی شدن اسلام ناب در اقصی نقاط این کره هستی بسیار ناراحت است و می‌کوشد با شبهه افکنی و تفرقه میان ادیان و مذاهب، مانع از گسترش بیشتر این معارف تعالی بخش شود.
 
حجت الاسلام صادقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که بخش مهمی از جامعه ما را بانوان تشکیل می‌دهند نسبت به ضرورت آشنایی این قشر اثرگذار جامعه با معارف دینی تأکید کرد و گفت: خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی و تأسیس مدارس علمیه خواهران، مبلغان و متخصصان دینی بسیاری در این بخش تربیت شده اند که در حال حاضر نیز منشأ آثار و برکات بسیاری برای اسلامی هستند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه نگاه به زن در جامعه غربی تجاری است، خاطرنشان کرد: اما اسلام در سایه حفظ حجاب و عفاف به زن عزت و احترام دو چندانی بخشیده و دشمنان در تلاش هستند با شبهه افکنی، مسأله حجاب را محدودیتی برای زن در جامعه معرفی کنند تا از این طریق به اهداف و خواسته‌های شوم خود دست پیدا کنند.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که فعالیت بانوان مبلغ در جامعه باید ملموس‌تر و پررنگ‌تر باشد، تصریح کرد: با توجه به این که دشمن در این بخش سرمایه گذاری کلانی انجام داده، ضرورت دارد، فعالیت‌های تبلیغی بانوان مبلغ در اجتماع با حساسیت و دقت بیشتری دنبال شود.
 
حجت الاسلام صادقی با بیان این که تبلیغ دین باید منطبق با نیازهای روز جامعه باشد، خاطرنشان کرد: بیان و خطابه یک مبلغ باید به گونه ای باشد تا بر جان و دل مخاطب بنشیند تا اثرگذار واقع شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه امروز شبهات بسیاری در جامعه وجود دارد که نیازمند پاسخگویی عالمانه و مستدل است، تصریح کرد: بانوان مبلغ باید سطح مطالعات علمی خود را تقویت کنند تا بتوانند به شبهاتی که دشمنان با هدف ضربه زدن به دین در جامعه ترویج می کنند پاسخ مناسب دهند./950/پ310/ب1
ارسال نظرات