۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۶۵۶۴۴۳
حجت الاسلام تقی پور:

مشکلات امروز کشور نتیجه دل بستن به غرب است

مشکلات امروز کشور نتیجه دل بستن به غرب است
حجت الاسلام تقی پور مشکلات امروز کشور را نتیجه دل بستن به غرب دانست و گفت: برجام نه تنها از مشکلات کشور نکاسته بلکه موجب فشارهای بیشتری به ملت ایران شده است.
حجت الاسلام تقی پور، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با اشاره به گستاخی اخیر سه کشور اروپایی در برابر کشورمان، آن را نتیجه اعتماد به غرب دانست.
 
وی با بیان اینن که عملکرد کشور‌های اروپایی در برجام تفاوتی با آمریکا ندارد، افزود: آمریکا با خروج از برجام تحریم‌های ظالمانه‌ای را علیه ملت ایران وضع کرده است و اروپایی‌ها نیز علیرغم این که از برجام خارج نشده اند، اما عملکرد آن‌ها همانند همان رفتار و رویکردی که آمریکا با خروج از برجام اتخاذ کرده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنی آمریکا و اروپا با ملت ایران در عمل ثابت شده است، خاطرنشان کرد: عملکرد آمریکا و اروپا در برجام درس بزرگی برای کسانی است که رویای مذاکره را همچنان در سر می‌پرورانند.
 
حجت الاسلام تقی پور با بیان این که سه کشور اروپایی با تصویب قطعنامه در شورای حکام علیه ایران اسلامی دنباله روی خود از آمریکا را در عمل ثابت کرد، گفت: علیرغم این که دشمنی اروپا نسبت به ملت ایران ثابت شده، اما عده‌ای در داخل همچنان بر طبل مذاکره می‌کوبند.
 
امام جمعه رامسر با بیان این که مذاکره هیچ دردی از مشکلات کشورمان دوا نخواهد کرد، بیان داشت: مقام معظم رهبری همواره نسبت به بی اعتماد بودن به طرف‌های غربی هشدار داده بودند، اما متأسفانه برخی‌ها در داخل رویای مذاکره و ارتباط با غرب.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه برخی‌ها در داخل با هدف سرپوش گذاشتن بر ضعف‌های خود تلاش می‌کنند هر از چند گاهی بحث مذاکره با غرب را مطرح کنند، تصیح کرد: کسانی که به دنبال مذاکره با غرب هستند باید بدانند راه پیشرفت کشور مذاکره نیست بلکه تکیه بر توان و ظرفیت داخلی است.
 
حجت الاسلام تقی پور با بیان این که بسیاری از مشکلات امروز کشور نتیجه دل بستن به غرب است، خاطرنشان کرد: برجام نه تنها از مشکلات کشور کم نکرده بلکه موجب بروز مشکلات اقتصادی بسیاری برای ملت ایران شده است.
 
وی با اشاره به این که اعتماد به اروپا اوج ساده لوحی، بی بصیرتی و نداشتن دور اندیشی است، بیان داشت: رویکرد آمریکا و اروپا در دشمنی با ملت یکسان است و مسؤولان نباید فریب وعده های توخالی سران کشورهای اروپایی را بخورند./950/ت310/ب1
ارسال نظرات