۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۶۵۶۳۴۵
مدیر کل اوقاف مازندران خبر داد؛

مرمت بارگاه ۲۷۰ امامزاده در مازندران

مرمت بارگاه ۲۷۰ امامزاده در مازندران
حجت الاسلام حیدری، به ساخت و ساز در ۲۷۰ امامزاده استان اشاره کرد و گفت: باید از همه ظرفیت‌های موجود در جهت تقویت اماکن متبرکه در سطح استان بهره گرفته شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف مازندران ظهر امروز در همایش استانی تکریم و بزرگداشت امامزادگان مازندران که در سالن اجتماعات امامزاده عباس (ع) ساری برگزار شد، با تبریک دهه کرامت، وجود امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) را نعمتی برای کشورمان دانست و گفت: ملت ایران در سایه سار این دو امام بزرگوار در دنیا محفوظ هستند.
 
وی با بیان این که مردم مازندران در تکریم و تبعیت از ائمه اطهار (ع) و نوادگان آن‌ها سابقه طولانی دارند، افزود: وجود هزاران امامزاده و بقعه متبرکه در سراسر این استان خود گویای این مسأله است.
 
حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که حضور امامزادگان و بقاع متبرکه در استان، عامل نشر دین و ارزش‌های معنوی در جامعه است، خاطرنشان کرد: ارزش‌های دینی و معنویت در سایه وجود با برکت این امامزادگان در سطح جامعه گسترش پیدا می‌کند.
 
مدیر کل اوقاف مازندران، امامزادگان را بهترین ظرفیت برای گسترش معنویت در جامعه دانست و تصریح کرد: با بهره گیری از این ظرفیت عظیم می‌توانیم آثار مخرب معضلات اجتماعی و فرهنگی را به حداقل ممکن برسانیم.
 
وی با اشاره به این که مازندران از جمله استان‌هایی است که بیشترین اماکن متبرکه را در سطح کشور به خود اختصاص داده است، گفت: این نشان دهنده سبقه دینی مردم این دیار است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نخستین حکومت شیعی در این منطقه پایه گذاری شده است، خاطرنشان کرد: مردم مازندران در ولایت پذیری و دینمداری سبقه طولانی دارند.
 
وی در ادامه سخنان خود از امامزادگان و بقاع متبرکه به عنوان یکی از مؤلفه‌های تأثیرگذار در نشر و گسترش معارف دینی به ویژه انتقال مکتب تشیع عنوان کرد و گفت: حضور این امامزادگان در هر منطقه‌ای رشد معنوی و دینی جامعه را در داشته است.
 
حجت الاسلام حیدری، امامزادگان را نماد و پیام مظلومیت اهل بیت (ع) معرفی کرد و افزود: حضور امامزادگان به مأمن فکری و عقیدتی برای شیعیان و دوستداران اهل بیت (ع) تبدیل شده است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان به ساخت و ساز در ۲۷۰ امامزاده استان اشاره کرد و گفت: باید از همه ظرفیت‌های موجود در جهت تقویت اماکن متبرکه در سطح استان بهره گرفته شود./950/پ210/ف
ارسال نظرات