۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۶۵۶۵۴۴
آتش به اختیار (۸)

اهمیت نظم در فرمان آتش به اختیار

اهمیت نظم در فرمان آتش به اختیار
حجت الاسلام پیروزمند گفت: آتش به اختیار به معنای یک حرکت بی انضباط نیست؛ بلکه در عین ابتکار عمل، خلاقیت حداکثری و نظم خوجوش حاکم بر این فعالیت‌های فرهنگی توأمان باشد.

حجت الاسلام علی‌رضا پیروزمند عضو هیأت علمی فرهنگستان علوم اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با توضیح جنبه‌های مختلف آتش به اختیار گفت: آتش به اختیار از دوجنبه قابل بررسی است، اول اینکه از ظرفیت‌های بالقوه در فعالیت‌های فرهنگی استفاده حداکثری کنند تا به هدف‌گذاری‌های صورت گرفته، برسند.

وی با بیان تفاوت آتش به اختیار با بی انضباطی ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند که آتش به اختیار به معنای حرکت بی انضباط نیست، یعنی آتش به اختیار را باید به گونه‌ای معنا کرد که فعالیت‌های فرهنگی در عین ابتکار عمل و خلاقیت صورت گیرد و با نظم خودجوشی که بر عمل حاکم است، توامان باشد.

عضو هیأت علمی فرهنگستان علوم اسلامی درباره زمان اقدام آتش به اختیار توضیح داد:‌ زمانی که سازمان‌های فرهنگی در مقیاس ملی نمی‌توانند وظایف خود را به درستی انجام بدهند و تکیه‌گاه مناسبی برای سایر مجموعه‌های فرهنگی باشند، لازم است تا به سمت کار هسته‌ای محور روی بیاوریم.

وی در پایان عنوان کرد: این مسأله وجود دارد که ما در حقیقت بی‌نیاز از سازماندهی و ساماندهی فرهنگی در مقیاس ملی بلکه فراملی نیستیم و دستگاه‌های فرهنگی وظایفی دارند و بر اساس مهندسی فرهنگی باید وظایفی را انجام دهند، بنابراین لازم است تا سازمان‌ها با اولویت‌بندی مشخص و متناسب با شرایط، امکاناتی را در اختیار سایر گروه‌های فرهنگی قرار دهند تا اقدامات مناسب، سنجیده و اثرگذاری انجام بدهند./882/ت302/ق

ارسال نظرات