۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۶۵۶۶۴۱
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت نظارت بر بازار و جلوگیری از گران فروشی و احتکار

ضرورت نظارت بر بازار و جلوگیری از گران فروشی و احتکار
حجت الاسلام والمسلمین لائینی گفت: نظارت بر بازار و همچنین جلوگیری از گران فروشی و احتکار باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران ظهر امروز در دیدار رییس اصناف و اعضای اتحادیه‌های صنفی استان که در این مجموعه برگزار شد، با اشاره به این که امروز شرایط اقتصادی کشور به دلیل تحریم‌های ظالمانه دشمن و همچنین شیوع جهانی ویروس کرونا خاص است، گفت: باید با انسجام و وحدت در بخش‌های مختلف کشور از این شرایط حساس عبور کنیم.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که بازاریان در طول ادوار مختلف تاریخ تعامل و ارتباط خوبی با علما و ارزش‌های دینی داشتند، خاطرنشان کرد: این تعامل و ارتباط بازار با علما و روحانیان همچنان حفظ مانده و این بسیار ارزشمند و ستودنی است.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی، ارتباط تنگاتنگ بازار با علمای دین را موجب عصبانیت دشمنان دانست و تصریح کرد: دشمن در طول تاریخ و به ویژه چهل سال اخیر تلاش‌های بسیاری برای ایجاد فاصله میان این دو مجموعه انجام داده، اما همواره شکست خورده است.
 
وی با بیان این که بازار همواره مسجد محور بوده و دلیل این مسأله نیز بنا شدن مساجد بسیاری در بازار‌ها است، ادامه داد: در بسیاری از شهر‌های قدیمی کشورمان، مساجد در قلب بازار بنا شده اند و این نشان دهنده دینداری و مؤمن بودن مجموعه بازار است.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی در ادامه سخنان خود به تلاش‌های بازاریان و اصناف در جریان مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و با بیان این که همت مجموعه بازار در کاهش مشکلات به وجود آمده در جریان شیوع این بیماری بسیار ستودنی و قابل تقدیر است، گفت: با توجه به همت والایی که بازاریان در تجهیز مراکز درمانی و همچنین اجرای طرح کمک مؤمنانه داشتند باید از این قشر حمایت بیشتری صورت گیرد.
 
وی بر ضرورت حمایت بیشتر دولت از بازاریان و بسترسازی برای کاهش مشکلات این قشر در شرایط امروز تأکید کرد و افزود: به طور حتم با تعامل و وحدت در سطح جامعه می‌توانیم مشکلات امروز جامعه را به حداقل برسانیم.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین به نقش مؤثر بازار در تحقق شعار سال تأکید کرد و گفت: به طور حتم با مشارکت و همراهی بازار و اصناف می‌توانیم در جهت تقویت و جهش در تولید داخل که همان مطالبه مقام معظم رهبری است گام‌های اساسی برداریم.
 
امام جمعه ساری با اشاره به این که اصناف و بازار که دارای صبغه ارزشی و دینی هستند باید این جایگاه را در شرایط امروز جامعه نیز حفظ کنند، ادامه داد: نظارت بر بازار و همچنین جلوگیری از گران فروشی و احتکار باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد./950/پ310/ب1
ارسال نظرات