۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۶۵۶۶۵۰
حجت الاسلام والمسلمین لائینی خواستار شد؛

ضرورت حمایت و تقویت از هنر ارزشی و انقلابی

ضرورت حمایت و تقویت از هنر ارزشی و انقلابی
نماینده، ولی فقیه در مازندران هنر انقلاب اسلامی را هنری فاخر و ارزشمند دانست و گفت: باید از همه ظرفیت‌های موجود در جهت حمایت و تقویت از هنر فاخر و انقلابی استفاده شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران ظهر امروز در دیدار جمعی از بانوان هنرمند فعال حوزه هنری استان، هنرمندان را مجاهدی در حوزه هنر انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: هنری که با ۲۲۰ هزار شهید و هزاران جانباز و آزاده پیوند خورده است، نه در ایران بلکه در حوزه‌ای به نام مقاومت که سبب شد که بینی استکبار به خاک برسد.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بدون هیچ پشتوانه مادی توانست هنرمندانه اهداف سیاسی و اجتماعی خود را به جامعه عرضه کند، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) با بیان اهداف خود در دل مردم جای گرفتند و این گونه جهان را متحول کردند.
 
امام جمعه ساری با اشاره به این که امام راحل به عنوان یک رهبر دینی به هیچ قدرت مادی وابسته نبود، ادامه داد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برای مبارزه با رژیم فاسد پهلوی دل به خدا داد و توانست با پشتوانه عظیم مردمی یک رژیم و حکومت وابسته و فاسد را از میان بردارد و یک حکومت دینی و مردمی پایه گذاری کند.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که پس از ارتحال امام خمینی (ره) نیز مقام معظم رهبری هنرمندانه کشور را اداره کردند، افزود: مقام معظم رهبری بیش از سه دهه است ا تدبیرو دوراندیشی هنرمندانه در حال اداره امور کشور هستند.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی، انقلاب اسلامی را یک اثرهنری جاوید معرفی کرد و با بیان این که این انقلاب عظیم دنیا را تحت تأثیر خود قرار داد، ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی زمینه ساز افول قدرت‌های استکباری استبدادی جهان شد.
 
وی با اشاره به این که هنر ظرفیت ارزشمندی برای تبیین ارزش‌های دینی و انقلابی است، تصریح کرد: متأسفانه امروز دنیای غرب از هنر برای ترویج ظلم، خشونت و فساد استفاده می‌کند.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که امروز حمایت و تقویت از هنر ارزشی و انقلابی بسیاری ضروری است، ادامه داد: متأسفانه برخی مواقع کسانی که هنر را درک نکرده اند از آن در جهت ترویج ظلم، خشونت و فساد استفاده می‌کنند.
 
امام جمعه ساری، هنر انقلاب اسلامی را هنری فاخر و ارزشمند توصیف کرد و افزود: باید از همه ظرفیت‌های موجود در جهت حمایت و تقویت از هنر فاخر و انقلابی استفاده شود./950/
ارسال نظرات