۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۶۵۶۸۸۷
عالم اهل سنت خراسان جنوبی:

همگرایی علمای شیعه و اهل سنت منشأ برکات ذی‌قیمتی در خراسان جنوبی است

همگرایی علمای شیعه و اهل سنت منشأ برکات ذی‌قیمتی در خراسان جنوبی است
مولوی حسینی گفت: همگرایی و تعامل مناسب و سازنده بین علمای شیعه و اهل سنت منشأ خدمات و برکات ذی‌قیمتی در خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، مولوی سید مصطفی حسینی، امام‌جمعه اهل سنت فندخت بخش شاسکوه شهرستان زیرکوه خراسان جنوبی، امروز در دیدار با حجت‌الاسلام احمد اسماعیلی، رییس اداره تبلیغات اسلامی زیر کوه و سرهنگ کاری، فرمانده سپاه شهرستان با تأکید بر تعامل علمای تشیع و تسنن شهرستان، اظهار کرد: فضای خوب فرهنگی ایجاد شده در منطقه مرهون تعامل سازنده علمای تشیع و تسنن شهرستان است.

امام‌جمعه اهل سنت فندخت بر تعامل علمای تشیع و تسنن شهرستان برای تقریب و هم‌گرایی بین مذاهب در منطقه تأکید کرد و گفت: همگرایی و تعامل مناسب و سازنده بین علمای شیعه و اهل سنت منشأ خدمات و برکات ذی‌قیمتی در خراسان جنوبی است.

مولوی حسینی تصریح کرد: دشمنان با ایجاد مشکلات برای جدایی بین اهل سنت و شیعه تلاش می‌کنند، اما به برکت جریان عمیق وحدت در انقلاب اسلامی شیعه و سنی مقابل استکبار جهانی ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه نهاد تبلیغات اسلامی و سپاه خدمات قابل‌ملاحظه‌ای در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و همچنین خدمت به قرآن داشته‌اند افزود: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی قاری و حافظ قرآن زیادی در کشور داریم که باید قدردان مقام معظم رهبری و سایر علمای بزرگوارمان باشیم.

مولوی حسینی در ادامه با اشاره به ملاحظات و الزامات وحدت، اظهار کرد: منطق وحدت دارای ملاحظات و الزاماتی است که انتظار می‌رود همه معتقدین اسلام ناب محمدی (ص) به آن پایبند باشند.

وی با اشاره به تقدم وحدت بر بسیاری از ارزش‌ها، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین ملاحظات و نکات قابل‌تأمل آن است توجه کنیم که وحدت آن‌قدر ارزشمند و حیاتی است که بر بسیاری از اصول و ارزش‌های مطرح تقدم دارد که در صورت عدم امکان جمع هم‌زمان آن‌ها، تحقق وحدت مقدم خواهد بود.

مولوی حسینی ادامه داد: این باور که از نوعی جهان‌بینی متعالی و انقلابی و مبتنی بر فهم شرایط زمان و مکان برمی‌خیزد، با ادبیات مختلفی مورد تأکید رهبران انقلاب اسلامی واقع‌شده است.

وی افزود: رسول گرامی اسلام رحمت للعالمین (ص) دارد، دردانه‌ای که خداوند متعال ایشان را فرستاد تا گنجینه‌های خرد را در میان انسان‌ها برانگیزانند: «و یثیروا لهم دفائن العقول.»

مولوی حسینی اظهار کرد: عقل هدایت یافته در مکتب محمد مصطفی (ص)، عقل بصیرت یافته‌ای است که به‌سادگی بر ضرورت وحدت به‌مثابه دکترین رهایی‌بخش جهان اسلام برای غلبه بر استکبار جهانی شهادت خواهد داد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات