۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۶۵۷۰۰۰

برگزاری وبیناری برای تهیه نقشه راه تقویم هجری

برگزاری وبیناری برای تهیه نقشه راه تقویم هجری
نقشه راه تقویم هجری اندونزوی با حضور تیم فلکیه وزارت دین در سال 2020 تهیه و مورد بحث قرار می گیرد.
به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، گفت‎وگوی اولیه تهیه نقشه راه به صورت آنلاین در وبینار تیم فلکیه، برگزار شد.
تیم فلکیه وزارت دین متشکل از کارشناسان در زمینه های فلک، نجوم، ژئودزی و مدیریت سیاره و رصدخانه است. این وبینار از سوی آگوس سلیم، مدیر امور اسلامی وزارت دین با حضور قمرالدین امین، مدیرکل ارشاد اسلامی، مدیریت شد. 
به نوشته رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی، به گفته آگوس سلیم، تیم فلکیه وزارت دین وظیفه سنگینی را در انجام تحقیقات، مطالعه و توسعه حساب-رؤیت دارد. این تیم همچنین برای تعیین زمان های نماز، جهت قبله، آغاز ماه قمری و گرفتگی های خورشید و ماه، مسئولیت ساماندهی حساب-رؤیت را بر عهده دارد. این تیم همچنین باید مشاوره یا اطلاعات مربوط به حساب-رؤیت را برای وزیر دین ارائه دهد.
قمرالدین امین، مدیر کل وزارت دین گفت: امیدوارم این جلسه یک فرمول استراتژیک از توسعه حساب-رؤیت بدهد و همچنین یک نقشه راه برای یکپارچه سازی تقویم هجری ایجاد شود تا به عنوان یک راهنما برای تعیین آغاز ماه قمری، بویژه آغاز ماه رمضان، شوال و ذی حجه استفاده شود.
وی ادامه داد: این تیم همچنین وظیفه توسعه امکانات زیرساختی برای ارتقاء کیفیت خدمات حساب-رؤیت در آینده را بر عهده دارد.
قمر الدین تأکید کرد، این وبینار اولین گام برای بهینه سازی اجرای کارکردها در زمینه دین در رابطه با حساب-رؤیت است.
این نشست مجازی با مطالعات بعدی درمورد تدوین نقشه راه اتحاد تقویم هجری پیگیری خواهد شد. این تیم باید با سازمان های اسلامی در خصوص تهیه نقشه راه وحدت تقویم هجری ارتباط برقرار کند.
ارسال نظرات