۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۶۵۷۰۲۷
حجت الاسلام صادقی تأکید کرد؛

ضرورت تقویت فعالیت های تبلیغی و فرهنگی در سواحل مازندران

ضرورت تقویت فعالیت های تبلیغی و فرهنگی در سواحل مازندران
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به حضور گسترده مسافران در مناطق توریستی استان بر ضرورت حضور پررنگ مبلغان دینی در سطح سواحل با هدف فعالیت های تبلیغی تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در نشست ماهانه روحانیان طرح هجرت ساری و میاندرود که در مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد با بیان این که بیان مطالب غیر مستدل و بدون پشتوانه علمی و دینی آثار نامطلوبی در جامعه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: بیان معارف دینی در جامعه باید موجب رشد معنوی و عقیدتی جامعه شود.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، خلوص نیت در تبلیغ دین را بسیار حائز اهمیت توصیف کرد و گفت: در طول تاریخ نیز علمای دین با خلوص نیت و تلاش و مجاهدت علمی توانستند دین و معارف اهل بیت (ع) را حفظ و تقویت کنند.
 
وی با بیان این که خود تعلیمی مقدم بر تعلیم دیگران است، افزود: روحانیت باید قبل از هر چیز به آنچه که در منابر و خطابه‌ها بیان می‌کند پایبند باشد و عمل کند.
 
حجت الاسلام صادقی، اخلاص را عامل بقای آثار تبلیغ در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اخلاص به عنوان عنصر کلیدی تبلیغ دین باید بیش از پیش مورد توجه مبلغان دینی قرار گیرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تبلیغ دین کار دشورای است و در مسیر راه نیز با سختی‌های بسیاری مواجه خواهیم بود، ادامه داد: استقامت در نقشه راه تبلیغ موجب تحقق چشم انداز مورد نظر خواهد شد.
 
وی با اشاره به این که تلفیق گفتار و رفتار مورد توجه مخاطب است، گفت: رفتار، گفتار و اعمال یک مبلغ دین باید به گونه‌ای باشد تا موجب اثرگذاری بر مخالب شود.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلاتی که به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور به وجود آمد، گفت: مبلغان دینی به دلیل محدودیت‌هایی که در جامعه به وجود آمد تلاش کنند تبلیغ مجازی را در دستور کار خود قرار دهند.
 
حجت الاسلام صادقی همچنین با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان و حضور مسافران و گردشگران در نقاط مختلف استان بر ضرورت تبلیغ معارف دینی در سطح سواحل استان تأکید کرد و گفت: به طور حتم حضور پررنگ مبلغان دینی و طلاب جوان در سواحل و مناطق گردشگر پذیر، آسیب‌های موجود در این بخش‌ها را به حداقل خواهد رساند./950/ت310/ب1
ارسال نظرات