۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۶۵۷۳۵۷
حجت الاسلام تسخیری:

برخی به نام تدبیر و امید ته دل مردم را خالی می‌کنند

برخی به نام تدبیر و امید ته دل مردم را خالی می‌کنند
مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با انتقاد از این که در برخی به نام تدبیر و امید ته دل مردم را خالی می‌کنند، گفت: افزایش قیمت دلار از بی تدبیری ها است.
به گزارش خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام غلامحسن تسخیری، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا امروز در نشستی با رؤسای اتاق اصناف، انجمن اسلامی بازار، نمایندگان اصناف مازندران در کشور و فرماندهان حوزه‌های بسیج اصناف استان با اشاره به شرایط حساس اقتصادی گفت:‌ پیامبر گرامی اسلام در خصوص جایگاه بازار، بازاریان و بازرگانان، احادیث فراوانی دارند که در فرهنگ اسلام کاسب، تاجر و بازاری، یک جایگاه بسیار مهمی دارد.
 
حجت الاسلام تسخیری با بیان این که بعضی‌ها فکر می‌کنند اسلام تک بعدی است و فقط به بعد معنوی می‌پردازد، افزود: درصورتی که احادیث و روایت بسیاری در خصوص مسائل اقتصادی وجود دارد که کمتر از ابعاد معنوی انسان نیست.
 
مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با تاکید بر اینکه بزرگان ما بصورت عادلانه و منصفانه در عرصه اقتصاد نقش موثر داشتند، خاطرنشان کرد:‌ پیامبر گرامی اسلام در شان یک کاسب و بازاری می‌فرمایند کسی که کالای خود را به بازار اسلامی عرضه کند، مجاهد فی سیبل الله است.
 
حجت الاسلام تسخیری با تاکید براین که بازاری که باعث رونق بازار و فعالیت کسب و کار می‌شود، مجاهد فی سیبل الله است، تصریح کرد: اما به فرموده رسول الله (ص) کسی که بازار را تعطیل کرده و کالا را احتکار می‌کند، مانند کسی است که به قرآن و دین خدا ملحد و کافر شده است.
 
وی در ادامه به نقش دولت در فراوانی کالا و اقلام در بازار اشاره کرد و گفت:‌ دولت باید شان امت اسلامی را حفظ کرده و تسهیلات را برای بازاریان فراهم کند و همچنین مقدمات ورود کالا به بازار و نظارت را برعهده بگیرد.
 
مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با تاکید براین که دست دولت‌ها باید برای حمایت بازار باشد نه اینکه دست در جیب بازار و بازاری‌ها بگذارد، یادآور شد: نکات فراوانی در قرآن آمده است، که در جامعه اسلامی باید نعمت‌ها فراوان باشد به همین دلیل این نعمت فراوان بر اثر ایمان و تقوا بدست می آید.
 
وی با تاکید بر این که بازاری باید همه تلاشش را در راستای ارزان قرار دادن کالا به مردم باشد، به حدیثی از پیامبر (ص) اشاره کرد و گفت:‌بعضی از افراد آرزو می‌کنند کالای شان گران شود، درصورتی که پیامبر (ص) می‌فرمایند: هر کس یک شب در آرزوی گرانی برای امت من باشد، اعمال چهل ساله او تباه می‌شود.
 
حجت الاسلام تسخیری در ادامه با انتقاد از اینکه در جامعه اسلامی بعضی‌ها به نام تدبیر و امید ته دل مردم را خالی می‌کنند، بیان کرد: افزایش قیمت دلار از بی تدبیری ها است.
 
به گفته مسؤول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا ایران اسلامی یک کشور ثروتمند بوده و دارای امکانات است، اما بی تدبیری برخی مسؤولان سبب می‌شود، بازار در ابعاد مختلف دچار تلاطم شود.
 
حجت الاسلام تسخیری با بیان این که زندگی مردم بخاطر همین بی تدبیری‌ها دچار سختی شده است، افزود: بعضی سودجو‌ها اقلام را احتکار می‌کنند و برخی‌ها تنها شعار می دهند که ما مقابله می‌کنیم لذا این عامل هم باعث متلاطم شدن امت اسلامی می‌شود.
 
مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در ادامه با تصریح بر اینکه امروز مردم در سختی قرار دارند و بازاریان همان طور که در دوران دفاع مقدس خود را ثابت کردند، امروز هم باید کمک کار مردم باشند، افزود:‌امروز بازاریان در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند.
 
وی در پایان با یادآوری نقش موثر بازار و بازاریان در رزمایش کمک مومنانه و حمایت از مردم در شرایط کرونایی، خاطرنشان کرد: بازاریان باید تلاش کنند تا بازار به اعتدال برسد./950/د102/ق
ارسال نظرات