۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۶۵۷۴۶۰
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

تشریک‌مساعی جمعی و ملی راه‌حل غلبه بر گرانی‌ها است

تشریک‌مساعی جمعی و ملی راه‌حل غلبه بر گرانی‌ها است
حجت‌الاسلام سالاری گفت: تشریک‌مساعی جمعی و ملی راه‌حل غلبه بر گرانی‌ها و عبور از وضعیت سخت اقتصادی کنونی است.

حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به گرانی‌های لجام‌گسیخته و وضعیت نابسامان بازار، اظهار داشت: عوامل بسیار زیادی بر این وضعیت بازار و گرانی‌های اخیر دخیل هستند.

وی افزود: عدم نظارت فعال و مستمر یکی از دلایلی است که سبب افزایش گرانی‌ها شده؛ چراکه فرصت‌طلبان با سوءاستفاده از شرایط و نفوذ و رسوخ در مناصب و منافذ مهم اختیار بازار را در دست گرفته و مطابق خواسته‌های خود آن را می‌چرخانند.

حجت‌الاسلام سالاری اضافه کرد: نفوذی‌ها تلاش می‌کنند تا با ایجاد التهاب در بازار افزون بر کسب سودهای بادآورده نارضایتی عمومی را در جامعه تقویت کنند و بدین طریق قدرت و کفایت مسؤولان در اداره امور کشور را زیر سؤال ببرند.

وی ادامه داد: فرصت‌طلبان از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا با دامن زدن به مشکلات جامعه و نارضایتی‌های عمومی اعتماد مردم را از نظام اسلامی سلب کرده و مشارکت مردمی را در مواقع موردنیاز کاهش دهند تا به این طریق هر وقت که می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

حجت‌الاسلام سالاری تصریح کرد: در این راستا مردم و مسؤولان باید دست در دست یکدیگر داده و با هوشیاری، آگاهی و با تشریک‌مساعی جمعی و ملی برای عبور از این شرایط سخت اقتصادی اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم و مسؤولان باید با شناخت اهداف و برنامه‌های فرصت‌طلبان و نفوذی‌های اقتصادی اجازه عرض‌اندام در جامعه را به آن‌ها نداده و با تقویت همدلی و همکاری بین خود زمینه گذر از این برهه از زمان و گرانی‌های اخیر را فراهم کنند.

حجت‌الاسلام سالاری افزود: در این زمینه وظیفه مسؤولان دوچندان است تا با تصمیمات مهم و کارشناسی شده اعتماد مردم را جلب کرده و با دوری از تصمیمات لحظه‌ای و اظهارنظرهای متفاوت و متناقض باعث التهاب و سردرگمی مردم نشوند.

رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: مسؤولان و دولت محترم باید با برنامه و هماهنگ و با قاطعیت کامل در همه مراحل عمل کرده تا بدین طریق دست مفسدان و نفوذی‌های اقتصادی را از بازار کوتاه کنند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات