۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۶۵۷۵۲۵
نماینده مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

قانون و شرع؛ خط قرمز شورای نگهبان / نظارتی دقیق، شفاف و غیر جانبدارانه

قانون و شرع؛ خط قرمز شورای نگهبان / نظارتی دقیق، شفاف و غیر جانبدارانه
یزدی خواه با بیان اینکه قانون اساسی و شرع مقدس خط قرمز شورای نگهبان است نه سلیقه‌های سیاسی گفت: کارنامه شورای نگهبان درخشان است.

سید علی یزدی خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در پاسخ به این پرسش که چرا رسانه های بیگانه و مسؤولان غرب زده داخلی سعی در مخدوش کردن اعتماد مردم نسبت به شورای نگهبان دارند؟ اظهار داشت: اگر سد شورای نگهبان شکسته شود دیگر تضمینی وجود ندارد که افرادی با معیارهای درست و کامل در جایگاه‌های اجرایی کشور قرار بگیرند.

وی افزود: دشمن نیز به خوبی می داند که مردم با انتخاب مسؤولان اصلح و کارآمد سخت ترین ضربه را به او وارد می آورند از این رو دشمن می‌خواهد مردم را از شاخص سنجش صحیح محروم کند و از این طریق بر موج احساسات سوار شده و اهداف خود را پیش ببرد.

یزدی خواه بیان داشت: شوراهای اسلامی شهرها یکی از جاهایی است که شورای نگهبان بر آن نظارت ندارد، چون شورای نگهبان صلاحیت‌ نامزدهای شوراها را بررسی نمی‌کند و کار نظارت بر انتخاب افراد در شوراها بر عهده مجلس نهاده شده، برای همین هر از چند گاهی شاهد تخریب جایگاه شورا، سوء استفاده‌ها و ویژه‌خواری‌ها در شهرهای مختلف هستیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دشمن برای اینکه قدرت انتخاب درست را از مردم بگیرد و افراد را بدون بررسی دقیق سوابق و شایستگی‌های‌شان در معرض انتخاب مردم قرار دهد و با هدایت احساسات، جوسازی و بهره‌مندی از شبکه‌های مجازی آرای مردم را شکل دهد دست به تخریب جایگاه شورای نگهبان می زند تا از این طریق بتواند به نظام ضربه بزند.

وی با بیان اینکه هیچ انسان عاقلی حاضر نمی‌شود اهرم نظارتی خود را از دست داده و از خطوط قرمز عبور کند، اظهار داشت: شورای محترم نگهبان در این 42 سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، عملکردی بسیار شفاف، دقیق، روشن و برای نخبگان جامعه و عالم عملکردی بسیار مثبت و مناسب از خود بر جای گذاشته است.

یزدی خواه با اشاره به اینکه شورای نگهبان صلاحیت‌ افراد را با ملاک قانون، شرع مقدس و سوابق آنان مورد ارزیابی قرار می دهد، عنوان کرد: شورای نگهبان کاری به تفکرات سیاسی و گرایشات افراد ندارد، در انتخابات مجلس یازدهم بیشترین افرادی که رد صلاحیت شدند از جناج اصولگرا بود، شورای نگهبان تنها به صلاحیت‌های فردی و شایستگی‌های اشخاص توجه می‌کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بنده به عنوان یک شهروند که با افتخار در نظام مقدس جمهوری اسلامی زندگی می‌کنم همواره عملکرد شورای نگهبان را عملکرد قابل دفاعی دیدم و از زحمات‌شان سپاسگزار هستم./813/ت302/ف

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات