۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۶۵۷۵۳۵
توهین به مرجعیت شیعه(29)؛

امام‌جمعه موقت بجنورد: اهانت به مرجعیت شیعه خطای راهبردی آل سعود بود

امام‌جمعه موقت بجنورد: اهانت به مرجعیت شیعه خطای راهبردی آل سعود بود
حجت‌الاسلام نوری با اشاره به اهانت آل سعود به مرجعیت شیعه، گفت: این خطای راهبردی و احمقانه موجب اتحاد بیشتر مردم و انزجار افزون‌تر مردم از عربستان خواهد شد.

حجت‌الاسلام رضا نوری، امام‌جمعه موقت بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با محکوم کردن اهانت به مرجعیت شیعه، اظهار کرد: روزنامه الشرق الاوسط در کاریکاتوری موهن با هتک حرمت مرجع عالی‌قدر شیعه، آیت‌الله‌ سیستانی، اوج عداوت و وقاحت خود را نشان داد.

وی افزود: از زمانی که این کاریکاتور منتشر شد، طوفان مخالفت در فضای مجازی و در خیابان‌های عراق و کشورهای دیگر برخاست تا آنجا که مسؤولان این روزنامه در یک عقب‌نشینی آشکار، آن تصویر را از سایت خود حذف کرده و اعلام کردند تصویر موجود در کاریکاتور خطاب به دخالت‌های ایران بوده و قصدی برای اهانت به آیت‌الله سیستانی نبوده است.

حجت‌الاسلام نوری گفت: رقابت و مسابقه و عداوت قدیمی بین دو کشور عربستان و عراق از قدیم برقرار بوده است، در حالی عراق یک کشور باستانی و تمدنی است و مؤلفه‌های زیادی را برای سیادت برجهان عرب دارد این نقش و جایگاه هیچ‌گاه مورد پسند وهابیون سعودی نبوده است.

 وی افزود: پس از سقوط صدام و روی کار آمدن یک دولت شیعی با پشتوانه مرجعیت شیعه و تولد نیروی قدرتمند نظامی مانند حشدالشعبی، میلیاردها دلار هزینه آل سعود در عراق بر باد رفت و رؤیای تسلط بر عراق به کابوس تبدیل شد.

حجت‌الاسلام نوری گفت: عربستان در یک سال اخیر با همراهی امارات و هدایت پنهان سیا و موساد کوشید تا با آشوب سازی و فتنه‌گری به‌خصوص در مناطق شیعه‌نشین پروژه بی‌دولتی را کلید زده و مقدمات سقوط و انحلال حکومت شیعی را فراهم سازد.

 وی ادامه داد: با شکست در این هدف به اختلاف‌اندازی در بین شیعیان روی آورد و در این مرحله حشدالشعبی هدف اصلی قرار گرفت، انشقاق بین تیپ‌های حشد، اختلاف‌اندازی بین حشد و ارتش عراق، تلاش برای جدایی حشد از مرجعیت شیعه و سعی در انحلال حشدالشعبی یا ادغام آن، ازجمله طراحی‌ها و عملیات ناکام سعودی‌ها است.

حجت‌الاسلام نوری اظهار کرد: اکنون گویا آل سعود و بن سلمان کم‌عقل که درمانده از شکست‌های منطقه‌ای و زمین‌گیر در یمن شده‌اند به سیم آخر زده و در یک عملیات انتحاری رسانه‌ای به ساحت مقدس مرجعیت شیعه که رهبر سیاسی و اجتماعی و پدر معنوی ملت عراق و لنگرگاه ثبات این کشور، حمله کرده و هتک حرمت کرده‌اند غافل از آن‌که این خطای راهبردی و احمقانه موجب اتحاد بیشتر مردم و انزجار افزون‌تر مردم از عربستان خواهد شد.

وی تصریح کرد: گویا گمان کرده‌اند انتشار این کاریکاتور از سوی نشریه‌ای که به‌عنوان بلندگوی آل سعود شهرت دارد، بذر اختلاف و تفرقه و اتهام‌زنی بین شیعه و سنی را خواهد کاشت و آتش فتنه‌های مذهبی را شعله‌ور خواهد ساخت. در حالی که نشر این کاریکاتور از سوی همه اقوام و پیروان مذاهب مختلف محکوم شده است.

حجت‌الاسلام نوری خاطرنشان کرد: اقدام احمقانه اخیر باید درس عبرت برای برخی نخبگان و دولتمردان باشد که دچار ساده‌اندیشی نشوند و دل به وعده‌های آل سعود که ولیدهٔ صهیونیسم هستند ندهند. /9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات