۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۶۵۷۵۶۳
حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ فال:

نظام و همه مردم برابر حجاب و عفاف مسؤولیت دارند/ برنامه‌ریزی برای ازدواج از وظایف نظام است

نظام و همه مردم برابر حجاب و عفاف مسؤولیت دارند/ برنامه‌ریزی برای ازدواج از وظایف نظام است
مشاور عالی مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه ائمه(ع) همواره جوانان را امر به ازدواج می‌کردند و خود نیز برای ازدواج جوانان پیش‌قدم می‌شدند، گفت: ازدواج باعث عفیف شدن جامعه و حفظ نظام خانواده می‌شود و نظام اسلامی باید برای ازدواج جوانان برنامه داشته باشد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال، طی سخنانی در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) اظهار کرد: هدف اصلی خلقت انوار قدسی پیامبران الهی(ص) و ائمه(ع) این است که انسان در سایه فیوضات اولیاء الله به جایگاه خلیفه الهی برسد.

وی با بیان اینکه اگر انسان بنا است که به تکامل مادی و معنوی برسد نیاز به قوانین و ضوابط اجتماعی دارد، گفت: بسیاری از اهداف عالیه خلقت انسان در گرو اجتماعی بودن انسان و زندگی در قالب تمدن نوین اسلامی قرار داده شده است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در کنار تمدن نوین اسلامی مباحث فردی هم مطرح است، افزود: اگر اصلاحات فردی میان انسان‌ها تحقق نیابد هدف تعالی اجتماعی بشر هم محقق نمی‌شود، زیرا جامعه متعالی از افراد رشد یافته تشکیل می‌شود و به همین خاطر در قران برخی آیات تأکید بر اصلاح آحاد جامعه دارد.

وی با اشاره به خودسازی و چله‌نشینی‌های متعدد پیامبر(ص) در غار حراء، گفت: بعد از خودسازی فردی نوبت به تدبیر خانواده و تربیت خانواده می‌رسد و خداوند به پیامبر(ص) می‌فرماید به مسلمانان بگو خود و خانواده‌شان را از آتش جهنم حفظ کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ فال با بیان اینکه ما نسبت به دختران، پسران و همسران خود مسؤولیت داریم، افزود: بعد از خودسازی و تربیت خانواده نوبت به تربیت جامعه می‌رسد و یکی از قوانین مهم جامعه و تمدن اسلامی موضوع حجاب و عفاف است.

وی هر جامعه‌ای را نیازمند قانون دقیق دانست و گفت: جنسیت زن و مرد هرکدام برای مسؤولیت ها و اهداف خاص خودش آفریده شده، برای مثال مدیرت خانه و تربیت فرزند که نیاز به عطوفت دارد کار بانوان و کار بیرون از خانه و کسب درآمد و تهیه خانه با مردها است.

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: خداوند در سوره نور آیه ۳۰ اول می‌فرماید که به مردهای مؤمن بگو چشمان خود را کنترل کنند و پاکدامن باشند و سپس این دستورات را به زنان می‌دهد.

وی افزود: آزادی در جامعه اسلامی یعنی آزادی که بانوان بتوانند به راحتی و بدون دغدغه در جامعه رفت و آمد کنند و نگاه‌های حرام و چشم‌چرانی در مقابل‌شان نباشد نه این که خانم‌ها مانند کنیزان تبدیل به کالایی برای هوسرانی مردان شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ فال با بیان اینکه خداوند در سوره نور به صورت کامل به مسأله حجاب و شیوه حجاب بانوان اشاره کرده است، گفت: بعد از اینکه خداوند دستور به کنترل چشم و پاکدامنی بانوان می‌دهد می‌فرماید بانوان مقنعه‌های خود را روی بدن خود بیندازند و گردن های خود را بپوشانند.

وی افزود: بانوان برای تربیت نسل آینده و جامعه بشری مانند طلا هستند و باید در محدوده‌ای که شریعت بیان کرده است حفظ شوند و اگر به راحتی در جامعه در اختیار دیگران قرار بگیرند و چشمان ناپاک به آنها بیافتد، قوام جامعه مورد مخاطره قرار می‌گیرد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه همه افراد جامعه و نظام اسلامی در برابر حجاب و عفاف مسؤولیت دارند گفت: شیطان بزرگ می‌خواهد با مخدوش کردن حجاب و عفاف امنیت خانوادگی و نظام تربیت خانوادگی اسلامی را از بین ببرد و ما برای مقابله با این هجمه دشمن مسؤول هستیم.

وی با بیان اینکه ما باید جامعه را در قبال تحقق عفاف و حجاب واکسینه کنیم، گفت: از مأموریت‌های مهم اهل‌بیت(ع) این بود که دائم مسلمانان را امر به ازدواج می‌کردند که مبادا به خاطر عدم توانایی برای ازدواج، حجاب و عفاف جامعه مخدوش شود بنابراین وظیفه نظام اسلامی است که برای ازدواج جوانان برنامه داشته باشد./د102/ف

ارسال نظرات