۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۶۵۵۷۴۰
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری تشریح کرد؛

نقش بی‌بدیل هیأت‌ها در بحران‌ها / از امید آفرینی تا خدمات اجتماعی

نقش بی‌بدیل هیأت‌ها در بحران‌ها / از امید آفرینی تا خدمات اجتماعی
استاد حوزه علمیه نگاه حداقلی نسبت به هیئات مذهبی را موجب خسران دانست وگفت: هئیات مذهبی و مساجد در مواجه با بحران ها، بیش‌ترین کارکرد را داشته اند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری در كنگره گام دوم تبليغ که امروز همزمان با سالروز تاسيس سازمان تبليغات اسلامي در مجتمع فرهنگی نور برگزار شد، با بیان اینکه هئیات مذهبی، دانشگاه های جمهوری اسلامی هستند، گفت: هئیات مذهبی و مساجد در مواجه با بحران ها، بیش ترین کارکرد را داشته اند.

استاد حوزه علمیه نگاه حداقلی نسبت به هیئات مذهبی را موجب خسران دانست و افزود: باید از این ظرفیت بزرگ برای حل مشکلات فرهنگی جامعه مانند بالا رفتن سن ازدواج جوانان استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با یادآوری هراس عمومی در ابتدای شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: هئیات مذهبی، مساجد و روحانیت با فعالیت جهادی و خدمات اجتماعی، سبب امید آفرینی در کشور شدند.

وی عنصر اصلی بیانیه گام دوم را امید افزایی خواند و افزود: زمانی که وضعیت جامعه رضایت بخش نیست ناامیدی، اغتشاش می آفریند؛ اما در صورت وجود امید، این نارضایتی تبدیل به انقلاب و تحولات مثبت می شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه هیئت مرکز امید آفرینی جامعه است، ابراز کرد: احتمال باقی ماندن ویروس کرونا تا دو سال آینده وجود دارد و باید هیئات مذهبی برای برگزاری جلسات متفاوت و خدمت رسانی های لازم در ماه های مخرم و صفر آماده شوند.

وی هئیات مذهبی و مساجد را عامل ثبات و دوام انقلاب اسلامی دانست و افزود: مجالس عزاداری امام حسین(ع) تعطیلی بردار نیست و باید از ظرفیت فضای مجازی برای برقراری ارتباط میان اهل بیت(ع) و مردم استفاده شود./1350/پ202/ف

ارسال نظرات