۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۶۵۷۶۱۹
معاون پژوهش حوزه علمیه اصفهان مطرح کرد؛

ضرورت برنامه ریزی برای ارتقای جایگاه پژوهش در نظام آموزشی حوزه

ضرورت برنامه ریزی برای ارتقای جایگاه پژوهش در نظام آموزشی حوزه
حجت الاسلام جلالی با اشاره به پیشرو بودن حوزه علمیه اصفهان در عرصه پژوهش، گفت: باید برنامه ریزی‌های لازم برای ارتقای جایگاه پژوهش در نظام آموزشی حوزه صورت بگیرد.

حجت الاسلام محسن جلالی معاون پژوهش حوزه علمیه اصفهان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه پژوهش و پژوهش محوری یک ضرورت و یک رویکرد مهم در حوزه علمیه است، گفت: در برخی حوزه‌های علمیه طرح هایی وجود دارد برای جایگزینی پژوهش و تحقیق به جای روش های مرسوم آموزشی و اثربخشی آن در تعیین سطح علمی طلاب در حوزه‌های علمیه که نیازمند بررسی و برنامه ریزی است.

حجت الاسلام جلالی در ادامه افزود: برنامه‌های آموزشی لازم در این خصوص باید با دقت صورت بگیرد تا پژوهش و پژوهش محوری بتواند به جایگاه مناسب‌تری در عرصه آموزش در حوزه‌های علمیه برسد و گام‌هایی در این خصوص برداشته شده است.

معاون پژوهش حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اهتمام و توجه حوزه علمیه اصفهان به مسأله پژوهش، تصریح کرد: در حوزه علمیه اصفهان در پایه‌های سوم، ششم و هشتم در نیمسال اول درس پژوهش ارائه می‌شود و در نیمسال دوم طلاب باید یک مقاله و پژوهش ارائه کنند.

وی از ارائه سالانه نزدیک به 800 مقاله و پژوهش توسط طلاب حوزه علمیه اصفهان خبرداد و اظهار کرد: مقالات متعددی در حوزه علمیه اصفهان تولید می‌شود که برخی از آنها نیز در جشنواره‌های معتبر علمی نظیر جشنواره علامه حلی در مراحل استانی و کشور حائز رتبه می‌شوند و این موضوع از ویژگی‌های حوزه علمیه اصفهان است.

حجت الاسلام جلالی خاطرنشان کرد: به دنبال پررنگ‌تر شدن نقش پژوهش در مسائل آموزشی طلاب هستیم، وضعیت اصفهان نسبت به دیگر حوزه‌ها در زمینه پژوهش و مقالات علمی بهتر است و دستاوردهای خوبی در این زمینه داشته‌ایم و حوزه علمیه خواهران استان اصفهان نیز در این خصوص فعالیت بسیاری خوبی داشته است.

معاون پژوهش حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم طلاب دست به قلم باشند و معلومات و دانسته‌های خود را به رشته تحریر در بیاورند، گفت: در دروس خارج و سطوح عالی نیز مسأله پژوهش و مقاله نویسی بیشتر می‌تواند نمود پیدا کند، ممکن است اساتید مباحثی را مطرح کنند که نیازمند پژوهش و تحقیق باشد یا اینکه بتواند سرچشمه یک پژوهش برای افزایش آگاهی و توان علمی در این خصوص باشد که طرح‌هایی نیز در این خصوص برای طلاب در نظر گرفته شده است./1304/ت210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات