۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۶۵۷۸۹۵
نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان:

کشاورزی از مؤلفه های مهم توسعه اقتصاد است

کشاورزی از مؤلفه های مهم توسعه اقتصاد است
حجت الاسلام والمسلمین مبلغی کشاورزی را از مؤلفه های مهم توسعه اقتصاد خواند و گفت: بری موفقیت در این زمینه باید نسبت به مسائل آب و خاک توجه جدی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، ظهر امروز در سومین نشست هیأت اندیشه ورز کشاورزی لرستان، گفت: کشاورزی از مؤلفه های مهم توسعه اقتصادی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر ضرورت مدیریت درست در زمینه کشاورزی و تلاش برای نقش آفرینی در عرصه اقتصادی افزود: باید تعریف دقیقی از میزان نیازمندی به آب برای کشاورزی، انسجام بخشی، تلاش و پیگیری نسبت به مسائل آب و خاک داشته باشیم.

وی ادامه داد: تقویت مدیریت پویا و کارآمد آب و خاک به ویژه در مصرف آب و توزیع آن، مبتنی سازی مدیریت و راهبردهای آب بر اساس وضعیت طبیعی چرخه و سیکل آب از ضرورت های فراروی لرستان است.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی بر ضرورت ایجاد و تقویت آب و خاک، تقویت و توسعه معلومات و اطلاعات درست از وضعیت آب و خاک تأکید کرد و گفت: عدم توجه به این موارد مسیر توسعه و پیشرفت در کشور به ویژه در بخش کشاورزی را دچار مشکل می کند.

وی بر ضرورت انجام اقدامات لازم برای  جلوگیری از بحران سیل و جلوگیری از هدر رفت آب تأکید کرد و یادآور شد: توزیع و مصرف آب مبتنی بر نگاه های ویژه فقه و شریعت به آب باشد تا به هدر رفت آب، مصرف بی رویه و خارج از چارچوب و نابود کننده آن یا تبعیض آمیز نسبت به آن منتهی نشود.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان بر ضرورت مدیریت آب تأکید و بیان کرد: برای مدیریت آب و خاک باید به سراغ فقه رفت، آب و خاک از نظر قرآن، دو عنصر حیات بخش، مکمل یکدیگر و تأمین کننده حیات و محیط زیست بشر هستند.

وی بیان داشت: باید ارزش های آب و خاک را پاس بداریم و از هدر رفت این ماده حیات بخش به بشر جلوگیری شود و با بهره مندی درست از این ظرفیت ها در توسعه و پیشرفت کشور گام برداشت./9451/پ310/ب1

ارسال نظرات