۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۶۵۷۹۸۵
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی:

به خاطر کمبود بودجه و نبود امکانات، برخی روستاها فاقد روحانی هستند

به خاطر کمبود بودجه و نبود امکانات، برخی روستاها فاقد روحانی هستند
حجت‌الاسلام فلاحی گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی موجود نمی‌توان با هزینه ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزار تومانی یک روحانی را در روستا نگه‌ داشت بنابراین باید تدبیری اندیشیده شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در همدان، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه مجمع نمایندگان استان با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور اظهار کرد: در این جلسه به مشکلات بودجه‌ای و پرسنلی سازمان تبلیغات به طور کلی و به طور ویژه اداره کل تبلیغات استان پرداخته شد.

وی با بیان اینکه مشکلات نیروهای قراردادی تبلیغات اسلامی و مسئله کمبود روحانیت در روستاها نیز عنوان شد، گفت: متاسفانه به خاطر کمبود بودجه و نبود امکانات برخی روستاها فاقد روحانی هستند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه برخی از روحانیون از روستاها برمی‌گردند چون حداقل امکانات نیز برای آنها فراهم نشده است افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی موجود نمی‌توان با هزینه ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزار تومانی یک روحانی را در روستا نگه‌ داشت بنابراین باید تدبیری اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار ارائه شده تقریبا یک‌هزار روستا در استان بدون روحانی است، گفت: البته مدیر حوزه‌های علمیه همدان برخی از مشکلات را پیگیری و بعضی از روحانیون را بومی‌سازی کرده‌اند اما با این وجود کمبود روحانی داریم و عمده مشکل این است که هزینه‌ای برای استقرار نداریم.

حجت‌الاسلام فلاحی تاکید کرد: با توجه به مشکل بودجه‌ای در دولت امید چندانی به حل مشکل با وضعیت فعلی نداریم بنابراین باید بیشتر بر روی کمک خیرین کار کرد.

وی با اشاره به اینکه نسبت به مشکل ساختمان سازمان تبلیغات اسلامی در برخی از شهرهای همدان نکاتی بیان شد گفت: بخشی از مشکلات به کمیسیون فرهنگی و برخی به کمیسیون بودجه‌ای مجلس برمی‌گشت که باید پیگیری شود./1403/د102/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات