۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۶۵۷۹۹۳
نماینده ولی فقیه در لرستان:

شورای نگهبان حافظ سلامت نظام است

شورای نگهبان حافظ سلامت نظام است
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی به نقش شورای نگهبان در حفظ و حراست از جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان حافظ سلامت نظام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلیمین سید احمدرضا شاهرخی، ظهر امروز در دیدار ناظرین شورای نگهبان، ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان را تبریک گفت و عنوان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد خیلی ها مقصود امام راحل را شاید متوجه نمی شدند و مقصود امام راحل وقتی جلوتر آمدیم آشکار شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: امام راحل قبل از سال ۴۲ نقشه راه را ترسیم کرده بودند و یکی پس از دیگری این نقشه را اجرا کردند.

وی با اشاره به نقش مردم در نظام جمهوری اسلامی ادامه داد: در این نظام یکی از پایه های آن مردم هستند و مردم در تعیین سرنوشت خودشان تأثیرگذار هستند و این تأثیر نقش مردم در سرنوشت خودشان جمهوریت است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه برای حفظ اسلامیت، شورای نگهبان توسط امام تأسیس شد، اظهار داشت: در کشور سازمان ها و دستگاه های گوناگونی وجود دارد اما شورای نگهبان با توجه به مأموریت و جایگاه مهمی که قانون اساسی در کشور دارد، پاسداری از قانون اساسی و اینکه حافظ دین باشد جایگاه ویژه ای بین دستگاه ها دارد.

وی اصل ایجاد شورای نگهبان را امری ضروری خواند و خاطرنشان کرد: ما مشاهده می کنیم از زمان مشروطیت چه خسارت هایی متوجه ملت و دین شد و انحرافاتی به وجود آمد برای حفاظت از تشکیلات شرعی، قوانینی وجود نداشت و چیزی که نیاز است نظام را حفظ کند چشمان بیداری است که از مسیر حرکت نظام محافظت و پاسداری کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه شروع نظام ها خوب است ولی در ادامه انحراف ایجاد می شود، گفت: آن چیزی که مانع انحراف می شود شورای نگهبان است، شورای نگهبان حافظ سلامت نظام است./9451/پ210/ب1

ارسال نظرات